- lör 21 jul 2018, 00:05
Funderar lite på byta bil.
Önskar en som är tyst i kupén, breda mjuka säten, lätt servo och lite allmän amerikansk känsla.
Alltså raka motsatsen till my06 v70n med sportstolarna...
Så fick jag syn på några S80 exekutive bilar.
* Är samtliga förlängda i karossen?
* Har dessa mer ljudisolering än vanliga s80? Förutom laminerade sidorutor.
* Stämmer det att dessa nya Volvos med extra skärm i panelen, saknar backkamera?
* Har en MY14, 6 eller 8 växlad automat?
* Är dagens AWD törstigare att köra? Går det att skruva bort någon kardan eller liknande?
* Är massagestolar bra eller mer symbolisk sak som inte märks att den är igång?
* Såg att denna MY14 hade gamla miljöklassen och därmed hög skatt, är detta något som går att uppgradera?(gissar: nej)
* Har MY14 S80 kända problem?
* Är det vanligt att executivebilarna saknar taklucka?
* Hur fungerar tv-funktionen, är det något som går att hacka så man kan se egna filmer?
* MY14 fronten tilltalar mig inte nertill, då är den äldre finare. Finns det tjusigare eftermarknadsprodukter?
* Är det lätt att montera dragkrok på S80, och finns det någon som är dold på riktigt? Typ westfalia.
Önskar en som är tyst i kupén, breda mjuka säten, lätt servo och lite allmän amerikansk känsla.
Alltså raka motsatsen till my06 v70n med sportstolarna...
Så fick jag syn på några S80 exekutive bilar.
* Är samtliga förlängda i karossen?
* Har dessa mer ljudisolering än vanliga s80? Förutom laminerade sidorutor.
* Stämmer det att dessa nya Volvos med extra skärm i panelen, saknar backkamera?
* Har en MY14, 6 eller 8 växlad automat?
* Är dagens AWD törstigare att köra? Går det att skruva bort någon kardan eller liknande?
* Är massagestolar bra eller mer symbolisk sak som inte märks att den är igång?
* Såg att denna MY14 hade gamla miljöklassen och därmed hög skatt, är detta något som går att uppgradera?(gissar: nej)
* Har MY14 S80 kända problem?
* Är det vanligt att executivebilarna saknar taklucka?
* Hur fungerar tv-funktionen, är det något som går att hacka så man kan se egna filmer?
* MY14 fronten tilltalar mig inte nertill, då är den äldre finare. Finns det tjusigare eftermarknadsprodukter?
* Är det lätt att montera dragkrok på S80, och finns det någon som är dold på riktigt? Typ westfalia.
Däremot går det endast att eftermontera på verkstan, inte beställa från fabrik. Det gör att det blir dyrare.
- By klacken