Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Hej

Det är knutet till bilen. Du har väl, åtminstone har jag det, ett meddelande att Volvo Assistans är förlängt liggande i bilen. Jag fick det efter senaste servicen.
av Fred
Jo, det dokumentet har jag...men det ligger inte i bilen...ännu! Får ta med det nästa gång jag ska ut och köra.

Tack för svaret!
av storfiskarnizze
Goddagens alla rullare :D
Den här dagen började ytterst trevligt. Iphonen skällde och i andra ändan var en kvinna från Assistanskåren som
ville ha uppgift om numret på mitt bankkonto. Dom ville återbetala dom 883 kronor som jag betalt in för bärgningen i december !!!!!!! Lärdomen av detta är att inte ge upp i första taget utan försöka få rättelse även om det krävs lite telefonsamtal och mail.
Nu slipper jag äta nudlar resten av månaden.
Tack till er som haft synpunkter på saken.

storfiskarn
av Fred
Skönt att det löste sig så bra! Oftast går det ju att få ordning på saker bara man motstår impulsen att bli arg på motparten och spotta och svära omkring sig. :D
av kicken
Väcker en gammal tråd. men jag har bil med Volvo on call och ska snart in på service på Volvo ( får alltså 1 års Volvo assistans ) när man läser så står det =

Volvo Assistans
Gäller vid följande tillfällen:
Produktrelaterade driftsstopp som mekaniska eller elektriska fel

Missöden som punktering, tomt batteri, bränslebrist, felaktigt bränsle och borttappad, inlåst eller avbruten bilnyckel

frågan är, om jag får punka, tomt batteri eller måste bärga bilen till en verkstad.. kostar det nåt ? kommer det en faktura på nån självrisk eller?

ang ringa fel nr.. om man har Volvo on call, är det väl bara att trycka på knappen och säga jag behöver hjälp.. kostar samtal nåt?

mvh
Användarvisningsbild
av svergie2
kicken skrev:Väcker en gammal tråd. men jag har bil med Volvo on call och ska snart in på service på Volvo ( får alltså 1 års Volvo assistans ) när man läser så står det =

Volvo Assistans
Gäller vid följande tillfällen:
Produktrelaterade driftsstopp som mekaniska eller elektriska fel

Missöden som punktering, tomt batteri, bränslebrist, felaktigt bränsle och borttappad, inlåst eller avbruten bilnyckel

frågan är, om jag får punka, tomt batteri eller måste bärga bilen till en verkstad.. kostar det nåt ? kommer det en faktura på nån självrisk eller?

ang ringa fel nr.. om man har Volvo on call, är det väl bara att trycka på knappen och säga jag behöver hjälp.. kostar samtal nåt?

mvh
Kostar ingenting och ja, det är on call du trycker på. :) Multiremmen gick sönder på vår V60 med Volvo Assistans, tryckte på knappen i taket, bärgare kom och jag fick en gratis hyrbil. Betalade inte en krona. :)

OnCall kan du ringa när du vill om du har någon fråga som rör bilen. Kollegan satt och snackade med en snubbe på OnCall i 45 min för att hålla sig vaken på en resa hem mitt i natten.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

Bensinpriser v2

Går fort uppåt Tankade 180 liter […]

En ganska vanlig 245:as liv

Jag har sedan i slutet av sommaren hållit p&[…]

Jag kom precis 6.2mil. Blandad körning, 4 per[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]