Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mrmuscle
Hej!
Haft problem med keyless ett tag nu.
Nu fungerar bakluckan och högersidan perfekt!
Det lite märkliga är att vänstersidan fungerar hyffsat om jag håller nyckeln jättenära bakre dörrhandtaget. Förardörren fungerar om jag håller nyckeln nära bakre dörrens handtag, men den fungerar inte alls om jag har nyckeln i fickan t.ex som den ska. Enligt manualen sitter en antenn i bakre dörrens hantag men inte i främre dörren. Är det antennen som blivit kass?

Provade att lossa handtaget på främre dörren och spraya med eloktronikspray men löste ej problemet!

Med vänlig hälsning, Andreas
av pergrein
Tja.

Det är bakre handtaget du måste ta lös och prova spraya eller bryta till stiften i kontakten (om dom nu är likadana som första årsmodellerna). Som du sa så sitter antennen i det bakre handtaget och när du håller nyckel nära så fungerar främre vilket betyder att antennen är dålig/glapp eller liknande.

Man kan ju ta från höger bakdörr och testa för att utesluta fel på handtag m.m

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Turritops
Har också en V60 14 och samtliga dörrar utom höger fram och bakluckan har lagt av. Har tid på verkstaden om en månad för att de ska titta på det...

Ena stunden vill du ha mekanisk öppning av s[…]

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]