Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Du kan få lite hjälp med vissa förbehåll. På www.etanol.nu finns det en databas med alla Europas kända tankställen för E85. Dom stationerna säljer naturligtvis även bensin (får man utgå ifrån) Jag har ingen GPS att pröva med, men det står att du kan få koordinater på sådana stationer: http://www.etanol.nu/tanka.php
Bra att känna till: I Sverige finns det över 1800 E85-stationer. Tvåa är Frankrike, och trea Tyskland. Så du får ett ganska brett utbud att välja på om du skall köra i dessa länder. Och naturligtvis även i övriga länder i databasen. Men stationerna ligger kanske inte "nästgårds" alla gånger.
Och lite "Kuriosa" också. Du kan få E85-stationer i USA också om du skulle ha vägarna förbi där?
av jperss10
Du kan få lite hjälp med vissa förbehåll. På www.etanol.nu finns det en databas med alla Europas kända tankställen för E85. Dom stationerna säljer naturligtvis även bensin (får man utgå ifrån) Jag har ingen GPS att pröva med, men det står att du kan få koordinater på sådana stationer: http://www.etanol.nu/tanka.php
Bra att känna till: I Sverige finns det över 1800 E85-stationer. Tvåa är Frankrike, och trea Tyskland. Så du får ett ganska brett utbud att välja på om du skall köra i dessa länder. Och naturligtvis även i övriga länder i databasen. Men stationerna ligger kanske inte "nästgårds" alla gånger.
Och lite "Kuriosa" också. Du kan få E85-stationer i USA också om du skulle ha vägarna förbi där?
Nu kör jag ju inte på etanol men tack i alla fall!
För min del är det diesel som gäller och ja jag benämner fortfarande dom som bensinstationer :-D
det kommer i 2020 när Google tar över Sensus systemet...
Frågan är ju då om mitt system klarar den övergången och då tänker jag på hårdvaran. Att sen vänta tills dess är väl egentligen inget större alternativ.
av JH76
På min V90cc MY18 frågar nav mig om jag vill köra till närmsta tank när det börjar bli ont om soppa...kanskeinte samma sak som att visa men bättre än inget
av Pellemobil
Jag ser dem i min bil (v90 -18) var i Malmö förra veckan och letade runt på kartan efter ”rätt” station. Var tvungen att klicka på den för att se vad det var för bolag, men när jag hittat rätt bolag kunde jag välja ”navigera dit”

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Pellemobil
(Funkar inte att lägga in bild nu...)
Kolla under inställningar,navigation,karta,intressepunkt(poi),fordonsrelaterat,bensinstation & bensinstation diesel

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.