- tis 17 jul 2018, 11:10
Någon mer än jag som inte får navigatorn till att visa bensinstationer? Den är markerad i inställningarna men ändå visas dom inte?
Moderator: Moderatorer
Du kan få lite hjälp med vissa förbehåll. På www.etanol.nu finns det en databas med alla Europas kända tankställen för E85. Dom stationerna säljer naturligtvis även bensin (får man utgå ifrån) Jag har ingen GPS att pröva med, men det står att du kan få koordinater på sådana stationer: http://www.etanol.nu/tanka.phpNu kör jag ju inte på etanol men tack i alla fall!
Bra att känna till: I Sverige finns det över 1800 E85-stationer. Tvåa är Frankrike, och trea Tyskland. Så du får ett ganska brett utbud att välja på om du skall köra i dessa länder. Och naturligtvis även i övriga länder i databasen. Men stationerna ligger kanske inte "nästgårds" alla gånger.
Och lite "Kuriosa" också. Du kan få E85-stationer i USA också om du skulle ha vägarna förbi där?
det kommer i 2020 när Google tar över Sensus systemet...Frågan är ju då om mitt system klarar den övergången och då tänker jag på hårdvaran. Att sen vänta tills dess är väl egentligen inget större alternativ.
Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]