Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av bjorn_and
När jag skall ta bilen till jobbet i morse (som står på gatan i centrala göteborg) så har någon vandal dragit en nyckel efter sidan och repat upp vänster framdörr och bakdörr. Inget mer vad jag kan se, men det är ju illa nog.

Det ser ut som om de bara fått med sig klarlacken och det känns så himla trist att behöva dra in försäkringsbolaget. Jag vet att det har varit diskussioner på forumet om firmor som kan fixa mindre lackskador utan att lacka om hela ytan (typ dörruppslag eller liknande).

Jag hittar inget i sök och kan inte minnas vad firmorna hette och om det finns någon i Göteborg.

Är det alltså någon som har tips om bra lackfirma i Göteborg som kanske kan titta på skadan innan jag går till Volvia och Bilia?

Sitter och försöker hålla mig lugn och tänka på att det nog bara var några spolingar utan egen bil som inte har en aning om hur mycket bekymmer sånt här leder till. Jag skall i alla fall se till att försöka uppfostra mina söner på rätt sätt...

Tack på förhand vänner!
Björn
Användarvisningsbild
av Funk
Har du en bil med rostskyddsgaranti så bör du ta den krångliga vägen med försäkringsbolaget. Är det en äldre bil så har man å' andra sidan problemet med blekning så det kan ändå krävas omlack av större delar.
Det är surt, och kostar en slant med självrisk, men frågan är om det ändå inte blir billigare än att betala själv..

/Thomas
av bjorn_and
Ja, du har nog rätt.

Jag har kollat med Volvia och jag borde ha tecknat deras trygghetspaket från början inser jag nu, det var inte många extra kronor (41 kr/månaden) och hade sparat mig 2000 kr i självrisk. Särskilt som min förra bil blev vandaliserad två gånger i samma område. Till mitt försvar där kan jag ju säga att det var under en kort period av nån typ som förmodligen inte håller till där längre.

Det är iaf tecknat nu, och det kliade nästan att bli försäkringsbedragare och anmäla skadan om nån vecka, men jag är alldeles för ärlig för det.

Skall kanske passa på att lacka om huven som är pepprad med stenskott (förre ägaren) när de ändå blandar färg om det inte blir för bedrövligt dyrt.

Tack skall du ha!

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]