Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
och för de som gillar ss så är det väl bra och för oss som hatar det finns det idag en lösning.
av Xanthopteryx
Derank skrev:
Xanthopteryx skrev: mån 09 jul 2018, 20:17 Ehh... Jag har ingen modul och kan stänga bagageluckan med fjärr eller knapp på bräda.

Företag övrigt ser jag inte problemet med start och stopp? Den stannar, den startar,... Allt sker ju automagiskt och näst intill momentant.
På tex en XC60 med automat är Start/stopp bara till problem, motorn stannar i farten, sjukt irriterande kan jag lova, prova och smyg över ett farthinder ´tex, motorn tvärstannar, el smyg in i en rodell, motorn tvärstannar och du tappar servoverkan

osv osv
Är alla likadana, eller är det något knas med din bil?
Så är det inte alls på vår V90, men, det är ju en nyare typ av bil så kan ju ha ändrats hur de programmerat också.
Användarvisningsbild
av Derank
Just XC60 med automat och SS är nog den sämsta kombon i världshistorien, alla är likadana, har kört en drös själv. På V90 har du väl ochså elservo och tappar således inte styrningen då motorn stannar, det är sjukt irriterande då man smyger ut i en rondell och precis ska svänga över ratten lite då motorn stannar och allt tvärnitar.

Du har ju fortsatt styrning även då motorn har stannat, om du nu har elservo, vilket jag tror att det äri v90, men jag hkan ha fel
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Derank skrev:Just XC60 med automat och SS är nog den sämsta kombon i världshistorien, alla är likadana, har kört en drös själv. På V90 har du väl ochså elservo och tappar således inte styrningen då motorn stannar, det är sjukt irriterande då man smyger ut i en rondell och precis ska svänga över ratten lite då motorn stannar och allt tvärnitar.

Du har ju fortsatt styrning även då motorn har stannat, om du nu har elservo, vilket jag tror att det äri v90, men jag hkan ha fel
Jag håller med. Jä-la skit. Stannar dessutom vid stopp. Eller man ska lägga i backen. Usch och tvi valet. Ska skaffa den där manicken jag också.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Dessutom sliter man ut startmotor och startkransen. Hemtjänsten i min kommun har problem med det. Mer än hälften av bilarna har fått byta detta. Dom leasar bilarna i tre år.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Xanthopteryx skrev:Vilken bilmodell?
V60 när det gäller startmotor och startkransen.
av Xanthopteryx
Förhoppningsvis har det ju hänt en del sedan dess. Det går nästan omärkbart snabbt att starta och likaså kan den starta sådär så den precis stänger av när jag skall börja åka igen och man hör hur den drar i motorn som inte ens hunnit stanna.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Sen kan man fundera på hur nyttigt det är för turbon att motorn bara stängs av...

Men i fallet med pluginhybrider så skulle d[…]

Jag hade kollat gasspjället Sent from my 210[…]

Är det någon som vet om det går a[…]

Bakaxelutväxling V70II

Hej är det någon som vet vad det ä[…]