Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej,

Vad jag förstår så har VPart en billig produkt som ger en möjlighet till bluetooth i bilen, dock kopplas AUX bort och man kan inte välja låtar från kontrollen på ratten.

Vår gamla FM sändare för cigarettändare fungerade utmärkt i förra bilen men i denna får den tyvärr inte plats. i mittkonsolen.

Att uppgradera enheten med Bluetooth hos Volvo kostar tydligen upp emot 6000 kr.

Så frågan är då, finns det andra billigare alternativ?

Min bil har troligen performance paketet. Kan man hämta en stereo från en bil med high performance packet från skroten och sätta in eller är det oändligt mycket jobb? Behöver man kanske även byta ut elementen i hela bilen då också?
av Addict
Jag har en blåtand -> 3,5mm adapter, på så vis är det bara att plugga ur den om du vill koppla in annat i AUX. Billigt är det också. Men styra låtarna får du ju göra från mobiltelefonen. Det ser jag inte som ett problem dock då jag har hållare för mobilen uppe vid ventilationsgallren.
av snowman
De blåtand adaptrarna jag hittat för AUX kräver USB, cigarett uttag eller att den laddas på förhand? Här är det svårt att komma åt någon ström utan att göra åverkan eller ha synliga sladdar som går mellan lådorna.

Vad är det för modell du har?

Jag har egentligen inget emot att styra på telefonen även om det hade varit ett plus att styra från ratten.
av Addict
snowman skrev:De blåtand adaptrarna jag hittat för AUX kräver USB, cigarett uttag eller att den laddas på förhand? Här är det svårt att komma åt någon ström utan att göra åverkan eller ha synliga sladdar som går mellan lådorna.

Vad är det för modell du har?

Jag har egentligen inget emot att styra på telefonen även om det hade varit ett plus att styra från ratten.
Jag laddar min adapter från USB-uttaget som sitter bredvid AUX.
av Addict
snowman skrev:Då har du troligen high performance ljussystem, tyvärr saknar vår bil det :(
Ja det har jag, men har du AUX i facket under armstödet men ingen USB? Det finns väl ändå ett cigguttag till baksätet i samma konsoll? Det är enkelt att tjuva ström från!

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]