Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ragge1
Problem med å fyller full tank , pumpen stoppa för den er full , se ut som det är bra med med tryck i tanken , har nån haft samma problem , isf hur gjör ni , tack

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

av LViken
En V90-MY17
Då jag tankar så slår pumpen via tankpistolen ifrån själv som för dig. Det går ju dock i lite mer bränsle i tanken och tankröret. För att fylla i detta bränsle så fyller jag i med liten genomströmning så tankpistolen inte slår ifrån. Då kan jag få fullt. Får dock vara vaken för att det inte skall rinna över vilket har hänt någon gång. "Och det är inte så kul"
av LViken
Det har nog alltid varit så att man kan fylla upp utifrån min metod. Har gjort det i mängder av år på olika bilar och olika bensintappar. Normalt tankar även jag genom att tankpistolen får slå ifrån och så är det bra. Men vid långa semesterresor t ex vill jag få i så mycket bränsle som möjligt eller om jag vill kolla bränsleförbrukningen per mil då är metoden bra.

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]