Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då har jag vart inne hos Volvo med bilen och det är tydligen min ovana att ha foten på kopplingen hela tiden som skapar knäppandet. Enligt han på volvo så sitter det nån kugge eller drev till kopplingen som gör att om man trycker ner den lite och gasar samtidigt så kan det knäppa på detta sättet. Hade ingen aning om att det kunde vara så men vi upptäckte det genom att han först körde och då var bilen knäpptyst. Sen körde jag och då kom ljudet ibland och han märkte då att jag hade foten på kopplingen hela tiden. Så jag får göra mig av med den ovanan helt enkelt så är bilen tyst som en mus :)
Jaxione skrev:Då har jag vart inne hos Volvo med bilen och det är tydligen min ovana att ha foten på kopplingen hela tiden som skapar knäppandet. Enligt han på volvo så sitter det nån kugge eller drev till kopplingen som gör att om man trycker ner den lite och gasar samtidigt så kan det knäppa på detta sättet. Hade ingen aning om att det kunde vara så men vi upptäckte det genom att han först körde och då var bilen knäpptyst. Sen körde jag och då kom ljudet ibland och han märkte då att jag hade foten på kopplingen hela tiden. Så jag får göra mig av med den ovanan helt enkelt så är bilen tyst som en mus :)
Den ovanan är ett effektivt sätt att förstöra urtrampningslagret på, kostar MASSOR.
Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]

webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]