Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Patrik1975
Hej!

Jag ska ut o campa med v70n, och kommer spänna ut förtält från bagageluckan.
För att slippa lossa minuspolen för att spara batteriet bör det väl finnas något enklare vis? Exempelvis dra ur en huvudsäkring till batteriet för att bryta All ström från batteri till bil?

Tacksam för tips!
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Lyset slocknar efter en stund så du behöver inte göra något för att ha luckan öppen utan att batteriet drar ur. Såvida bilen inte ska stå parkerad så länge att självurladdning blir ett problem.
av Patrik1975
Jag har ett kasst batteri, och på några dagar öppnas o stängs dörrar några gånger.
Givetvis är ett nytt batteri på sin plats, men det får vänta till efter semestern.
Enklast är kanske ändå att lossa polen på batteriet.

Vill ju inte riskera att bli ståendes i skogen med en bil som är stendöd :D
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Om du inte vill bli stående i skogen så är väl den bästa försäkringen ändå att byta batteriet.
Skulle ínte gett mig iväg medveten om att batteriet kan blir urladdat.
av Morn
Du skriver camping, så du har kanske tillgång till el på campingplatsen. Så att ladda medans du står stilla borde var en lösning. Om du menar att stå långt ute i skogen för dig själv så hade jag inte vågat åka utan nytt batteri.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Det går ju att koppa en sådan här och bryta strömen.
Bilagor
huvudbrytare.JPG
huvudbrytare.JPG (35.58 KiB) Visad 1113 gånger
Användarvisningsbild
av frasse4
Just en sådan typ skulle jag nog undvika. All ström går genom gängorna på den gröna skruven som med tiden ärgar. Fick smygande problem med en sådan på min 940 och mätte till sist 1 V spänningsfall över brytaren. SYnd då det är en smidig installation...

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Bensinpriser v2

Går fort uppåt Tankade 180 li[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]