Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
Så om jag ska ta ner klädseln i bakdörren, är det uppenbart hur det fungerar? Finns det kanske i manualen eller har ni några tips? Spontant låter det omständigt att montera ner stötfångare och är det i klass med att montera ner klädsel så låter det som en del jobb, inte för att jag är rädd för jobb men jag vill planera det :)
Demontering behandlas inte i bruksanvisningen, om det är den du avser med "manualen". Däremot i monteringsanvisningar för tillbehör som kräver en viss demontering. Samt i Volvos verkstadshandbok, som numera är datoriserad och heter VIDA.
av snowman
Tog en titt på youtube och det såg ju enkelt ut men det slutade men en del avbrutna både pinnar och hållare :( Tyckte jag drog isär det på precis likadant sätt som på videon men icke.

Det var denna video jag följde :

Nu hör man att det skramlar runt lite plast delar i luckan när man stänger den. Blir till att lämna in på verkstad så får de fixa det och sen rör jag inte den delen fler gånger.

Jag har ändå haft ett par bilar genom åren och en hel del har jag gjort själv. Har dock aldrig gillat konstruktionen där man ska dra loss plastpaneler.

Jag fick på lite 5-56 lite här och där men det hjälpte inget nämnvärt så troligen får det bytas i framtiden. Finns det några regler på hur bromsljusen ska lysa? Är det olagligt om ett av dem lyser något svagare?

Troligen köper jag ett på skroten men är det inget olagligt så är det ingen brådska. Verkstäderna har ändå fullt upp nu inför sommaren.
Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]

webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]