Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av calgot
Att det ska sitta på taket har jag förstått :) Men finns det bra och dåliga placeringar? Sist blev det ett jäkla oljud, började låta redan vid låga hastigheter.

Jag har Thule Wingbar som väl ska vara hyfsat tyst. XC90 -17 med integrerad reling. Blev förvånad över oljudet, har inte upplevt det i tidigare bilar.
Jag har också "vanliga" Wingbar med separata fästen för integrerad reling på min XC90, med en Packline SUV2 på (dvs inte Wingbar Edge). Har inte använt dem så mycket men jag reagerade inte över att ljudet var högt. Det var lägre en samma box och ett par Whispbar på en A6 Allroad.

Tänkte inte så mycket på placeringen. Drog ut räcket så mycket som möjligt under boxen, och hade boxen några centimeter framför en öppen baklucka.
När jag satte på takräcket började det låta illa redan vid låga hastigheter, utan takbox dvs endast Wingbar. Jag satte dom i höjd med stolpen mellan fram- och bakdörr samt i höjd med stolpen vid bakdörren, typ.
Jag letade också rekommenderade placeringar på min V90. Hittade en manual från Volvo till sist som hade bild på hur de ville placera dem. Gjorde lite skillnad iaf.

Tapatalking with Samsung S8

Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]