NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja som topicen säger när kan man hos handlarna beställa en d5a med manuell låda?

Var inne hos min handlare idag o skulle räkna på en sådan men han kunde inte hitta den i sitt system..

Kan bara ändra options fram till 7 september sedan e det kört o jag blir fast med min 2.0d istället..

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av Larre
Min säljare hade i förra veckan inte fått någon information alls att S40/V50 D5 ska gå att få med manuell låda i höst.

Tar mig dock friheten att citera "metal" från en annan tråd:
metal skrev:Jag skickade Volvo en fråga om manuell låda till S40/V50 D5 och fick svar förra veckan ( 10 / 8 ) att man bör kunna lägga en beställning med manuell låda "inom en månad". Sen om detsamma gäller för C70 D5 kan jag inte svara på, men det skulle ju vara ganska troligt tycker jag.

Jag tänkte höra mig för närmare hos någon Volvohandlare i början på september och höra vad de säger.
Om det visar sig stämma, så det blir nog på håret för dig mojja...
av mojja
jo det skulle blivit på det berömda håret.. Men snackade lite mer med min säljare om att jag kunde ändra en annan option på min nu så den hamnar senare i pipelinen och på så vis försenar upp bilen 3 veckor och då kan jag byta till en d5 motor och manuell låda..

Det e bara att hopppas på det bästa..

Tack för det snabba svaret :wink:
Användarvisningsbild
av Larre
tacdiskt gjort av din handlare... :lol:
av felde
Nu går det att beställa!
Användarvisningsbild
av poseidon
267.000 som grundbil, nu snackar vi..... Känns mer motiverat än de 285.00 som den kostar med automat. Hade det funnits när jag beställde så hade det blivit en sådan istället för en 2.0D.
av mojja
perfekt det gick att beställa redean igår.. Säljaren ringde o nu ligger det en order på en d5 summum med high perfomence svart solid vinge o andra små roliga saker..

180hk/400nm lär bli roligt i denna bil. Längtar redan tills jag chippar den, o får 220hk och 460nm då lär t5orna få se upp.

//mojja
av bilgalen
mojja skrev:perfekt det gick att beställa redean igår.. Säljaren ringde o nu ligger det en order på en d5 summum med high perfomence svart solid vinge o andra små roliga saker..

180hk/400nm lär bli roligt i denna bil. Längtar redan tills jag chippar den, o får 220hk och 460nm då lär t5orna få se upp.

//mojja
Får jag fråga vad den där specen gick på efter rabatt? Går V50 D5 att beställa med awd från -08?
av mojja
specen hamnade på 313k brutto.. så det samlade ändå på lite.. Men jag tror inte jag kommer ångra att jag offrade min 2.0d momentum med r-design för samma pengar..

Antar att kjolpaketet kommer kunna köpas på reservdelar senare under vintern om jag blir riktigt sugen o då eftermontera det..

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ett tips är att inte beställa svart solid. Den färgen är extremt känslig. Blir repor bara man tvättar den. Många solida lacker är så. Svart met. är betydligt bättre.

Bra svar, kanon med momenten. Tack!

Trasig turbo V70 D4 aut MY15

Igår 11/8 på väg med bilen till b[…]

Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

Vakuumklockan rör sig inte heller