- mån 20 aug 2007, 12:24
Jag fattar inte detta, i alla bilvärderingar, i alla tidningar så står det att det är ett djäkla sug efter beg dieselbilar som uppfyller nya miljönormen. De ligger mycket högre i andrahand pga av "den lägre skatten man får med partikelfilter"
Men vadå, det är ju ingen lägre skatt för att bilen är miljövänlig och har partikelfilter.
V70 D5 -06 miljönorm och filter = 6195 kr/år
V70 D5 -05 ej miljönorm ej filter = 6930 kr/år
Rabatten vid nyköp 6000 kr försvinner ju redan första året så den påverkar ju inte begpriset. De få hundralappar som skiljer äts väl upp av att den mera kompliserade konstruktionen säkert kan kräva mera service/underhåll när bilen blir äldre.
Vad är haken, vad har jag missat, har hela världen inlusive alla köpare, alla värderare och alla biltidningar i hela världen missat att det inte är lägre skatt om bilen är miljövänlig????
Men vadå, det är ju ingen lägre skatt för att bilen är miljövänlig och har partikelfilter.
V70 D5 -06 miljönorm och filter = 6195 kr/år
V70 D5 -05 ej miljönorm ej filter = 6930 kr/år
Rabatten vid nyköp 6000 kr försvinner ju redan första året så den påverkar ju inte begpriset. De få hundralappar som skiljer äts väl upp av att den mera kompliserade konstruktionen säkert kan kräva mera service/underhåll när bilen blir äldre.
Vad är haken, vad har jag missat, har hela världen inlusive alla köpare, alla värderare och alla biltidningar i hela världen missat att det inte är lägre skatt om bilen är miljövänlig????
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
- By persve