Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swefjun
behöver hjälp
har sotiga stift (ALLA 4) I EN VOLVO V70 2.0F- 08 VOLVO sa att det va ALLA spridare så jag bytte dom o så raderader jag alla fel koder med bsr s felkodsläsare men felet består bluddra o ryker svart misstänker spjällhuset men får inga fel coder på det ....eller ska jag ta en dunk brännbart o ringa försäkringbolaget. ok det är inte min bil det är min men är iaf tacksam för svar ....
av Rådlös
Spjällhuset är ju superlätt att kolla. Sitter högst upp, längst fram. Ta loss och gör rent. Vilken typ av tändstift har du? Vilket bränsle kör du på?
av swefjun
iriduium premium+ dom har bara rullat 3 kilometer . kör på 95oktan . har gjort ren spjällhuset nu ska montera det under dagen
av Rådlös
Jag har samma bilmodell som du. Dessa tändstift gäller för mig:

[img
tändstift 1.JPG
Add description
tändstift 1.JPG (14.55 KiB) Visad 515 gånger
][/[img]

Dom två beteckningarna längst ner är förmodligenbara bara ett tryckfel? Det är bara ett bindestreck som skiljer. Stiften är Platinumstift och har en bytestid (körsträcka) på 12 000 mil. HR6DPP33V är ett Bosch-namn. Dom andra är motsvarande av andra fabrikat.

Jag kör alltid på E85. Jag har aldrig tankat något annat i den bilen. Etanol har en mycket bättre rengörande effekt. Det löser upp sot och koksrester på ett sätt som bensin aldrig gör. Det blir visserligen inte bättre över en natt, men efter en liten tid kan man nog märka skillnad om det nu inte är något annat fel som ger dina problem.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]