Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kjellbengt
Hej, Jag har en V60 cc awd 2016. Min fråga är om och såfall hur navigationen får reda på vägarbete eller olyckor i tex tyskland?
Tar den hänsyn till det när jag slagit in min destination? Jag har snabbast väg med trafikanpassning valt i sensus. Tackar så mycket.
av JHg
Skaffa RTTI istället, mjukvara för 500--700 kr i din Volvo, överlägset TMC!
Användarvisningsbild
av fjohan82
JHg skrev: ons 27 jun 2018, 21:51 Skaffa RTTI istället, mjukvara för 500--700 kr i din Volvo, överlägset TMC!
Problemet som jag upplever med RTTI är att en "Röd väg", dvs med köer, inte per automatik gör att navigatorn leder en runt detta på en alternativ väg utan köer.
Senast jag upplevde detta var i söndags (köer från Huskvarna till Gränna), fick leta fram en alternativ väg på egen hand och köra in på, då hittade navigatorn den vägen...
Samma sak här i Stockholm, trots köer i Södra länken så envisas navigatorn att köra där när jag knapprar in en destination.
Den borde ifrågasätta med typ "Det är köer på din valda resrutt, vill du köra en alternativ väg?".
Användarvisningsbild
av leiwi
Jag har RTTI och det jag kan säga om denna är att den är en fullständig katastrof!!! Och helt oanvändbart
Finns tidigare trådar om detta på forumet
av danielh1025
Den tar informationen via TMC. Just i Tyskland är denna enligt min erfarenhet hur bra som helst. Vi har undvikt många köer och vägarbeten med denna, väldigt imponerad. Dessvärre är resultatet tvärt om i Sverige, helt värdelös.

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]