Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EKH
Hej på er! Jag har precis köpt en XC90, från 2017, och lyckas inte riktigt få till det med att koppla förarprofiler till nycklarna. Allt ser ut att stämma när vi ställt in våra respektive profiler mot varsin nyckel, men sedan ändras inte stolarna/speglarna och liknande när vi låser upp bilen med våra respektive nycklar.

Någon som har något tips på vad jag ska göra? Har sökt lite och det verkar som att det är fler som har samma problem, men jag lyckas inte få reda på om man lyckats lösa problemet, eller om det kvarstår.

Tacksam för hjälp!
Användarvisningsbild
av Chilly
Kan det vara som på gamla Xc90. Det har det inte nått med minnet att göra utan hur allt stod när man låste med just den nyckeln.
Prova ställ in stolen, lås med nyckel 1
Lägg bort nyckeln, öppna med nyckel 2 och ställ in som det ska vara. Lås, läggbort och öppna med nyckel 1 och kolla om det ställs tillbaka.
Man programmerar in genom att lägga den aktuella nyckeln på nyckelplatsen i mittfacket och sedan kopplar man den till profilen.
Har du gjort detta? Sedan så testa att låsa profilen - det har funnits (och finns delvis) en bugg som gör att den ibland är dement, men låser man profilen så försvinner det dementa av någon anledning.
Jag behövde inte lägga min nyckel i konsolen när jag programmerade min..

1 Jag var noga med att bara ha med mig den nyckel till bilen som jag skulle programmera.
2 Ställde in sätena som jag ville ha dem.
3 Tryckte M sedan på siffran 1, så ljudsignal hördes.
4 ställde in alla menyinställningar, radio farthållare och allt annat som jag ville ha dem
5 Sparade profilen
6 Låste den till nyckeln

Så gjorde jag...
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]