NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Larre
Kanske har jag räknat fel, men om du drar av 17.500 kr från de 306.000 så landar du på ett pris på 288.500 för den bil som du räknade på (i inlägget postat kl 21.59). Du borde då ha utrymme för tillägg för summum, sportratt, sportväxelspak, takvinge, nyckelavstängning av krockkudde, mittarmstöd bak och metallic upp till 315.000 kr. Eller?
av mojja
absolut räknade nu på en d5a igen med manuell som kommer vara 16k billigare än priset på volvocar.se med automat låda och hamnade då på 313885 kr me sportchassi laminerade rutor, sporchassi,nyckel ävstägning pass krock,armstöd mitt bak,highperformence och lågt sportchassi.

314 000- 1600=298 000 kr då har jag fortfarande 17000 kr kvar att leka med nej det blir absolut en d5a fakttist..

Tack för alla råd kom gärna med flera innan måndag då jag knallar in till minsäljare o lägger om ordern..

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av poseidon
Hade nog valt en väl utrustad 2.0d för de pengarna, saknar du kraft kan du ju alltid chipa den.

Till D5ans fördel är väl att det är 3000 mils intervall på servicen mot 2000 för 2.0d?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag röstar Svenskt! (dvs D5 ist för 2.0D)

Det yttre kan du alltid bygga på i efterhand. Byta motor blir värre!
av addeer
Jag tycker R-design ser "raggigt" ut speciellt inne i bilen (vit-svart klädsel med alu pedaler...usch). Spola det och kör D5:a istället. Har läst någonstans att D5 manuell ska kosta 270k.
av Patcy
Stod inför ungefär samma val när jag skulle beställa min bil. Antingen 2.4 automat summum med ytterligare lite tillbehör eller d5 summum med mindre tillbehör.

Hade spenderat en hel månad på att fundera ut vad jag ville ha och vad jag inte ville ha. Velade fram och tillbaka. När jag äntligen bestämt mig för bensin bilen med all extra tillbehör berättade jag det för brorsan.

Hans första reaktion var att stirra på mig som ett enda stort ???
Han lyckades övertygade mig om att jag skulle få mer för pengarna med d5'an eftersom jag pendlar en hel del. Och all den där extra tillbehören jag ville ha hittade han andra lösningar för :)

Så det blev en d5'a summum, med drag, integ telefon, bakr mittarmstöd, avst pass. krockk. Väntar nu ivrigt på den "lilla" bilen och har inte ångrat mitt val än :)
Vad skulle man göra utan brorsan...
av mojja
fick ett inofficiellt pris på att en d5a manuell naken då ingår kinetic kostar 268k
Lägg til 30k för summnum o jag har fortfarande slantar kvar till high performence och,mittarmstöd i bak och nyckelavstägning rti och sportchasssi.. Klart som sjutton att det blir en sådan istället.

M.v.h mojja
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]