Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av S60AWD2.5T
Bilfirmornas "fast begpris" är ju bara ett sätt för att deras mindre begåvade/erfarna säljare skall klara biffen.

Det finns inte en enda serviceminded säljare som inte lyckas fixa lite så kunden känner sig nöjd.

Men man måste närma sig ett avslut innan det sista kan justera i köpet.
Användarvisningsbild
av Jensen
S60AWD2.5T skrev:Bilfirmornas "fast begpris" är ju bara ett sätt för att deras mindre begåvade/erfarna säljare skall klara biffen.

Det finns inte en enda serviceminded säljare som inte lyckas fixa lite så kunden känner sig nöjd.

Vad skulle du säga om jag sa att vissa utav dessa mindre begåvade säljare tjänar nånstans mellan 600-700tkr om året???

Som säljare vill man alltid sälja bil, men är det bestämt att man inte skall
pruta så är det ju så, och det är ingenting som säljaren själv bestämmer.
av S60AWD2.5T
Jensen skrev:
S60AWD2.5T skrev:Bilfirmornas "fast begpris" är ju bara ett sätt för att deras mindre begåvade/erfarna säljare skall klara biffen.

Vad skulle du säga om jag sa att vissa utav dessa mindre begåvade säljare tjänar nånstans mellan 600-700tkr om året???

Inte tjänar dom det på mig i alla fall ,-)
tycker det låter mycket för en Volvosäljare i t.ex Värnamo.....
Användarvisningsbild
av Jensen
S60AWD2.5T skrev:
Jensen skrev:

Bortse från Värnamo eller nån annan liten håla, men i Stockholm så ligger lönerna där för en duktig säljare.
Rätt bra betalt för att vara blåst och inte ha någon speciell utbildning.
av S60AWD2.5T
Jensen skrev:
S60AWD2.5T skrev:
Jensen skrev: Vad skulle du säga om jag sa att vissa utav dessa mindre begåvade säljare tjänar nånstans mellan 600-700tkr om året???

Bortse från Värnamo eller nån annan liten håla, men i Stockholm så ligger lönerna där för en duktig säljare.
Rätt bra betalt för att vara blåst och inte ha någon speciell utbildning.

Lägg inte ord i min mun! Vem sa blåst och outbildad. Jag tog lite av mina erfarenheter av yngre herrar på Bilia de tycker nog att det är bra med fasta priser. De flesta bilförsäljare jobbar INTE i stockholm och de tjänar inte sex sjuhundratusen.
Användarvisningsbild
av Jensen
Bla bla bla bla bla bla bla bla bla......
av S60AWD2.5T
Jensen skrev:Bla bla bla bla bla bla bla bla bla......
Tror inte diskusionen med dig leder längre.
Har svårt att förstå vart du vill komma. :roll:

Åter till topic om bilhandlar taktik.
av Steff 99
Skall en säljare tjäna 600-700´ om året så får han/hon nog ligga i o sälja över 400 bilar på året om man har provisionslön och det finns det säkert några som gör.
Sedan är det inte säljaren som avgör vilka priser o rabatter som skall utgå, utan de har en ram att hålla sig inom.
Men det är det samma om ni handlar mjölk på ICA...det är "ägaren " som bestämmer priset och rabatter.
Skulle säljaren strunta i detta så blir han förmodligen inte så gammal i branchen.

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]