Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoFrälst00
Hej. Har en v70n 04a använder den ej just nu o batteriet är dött. Hur kommer jag in i bagage utrymmet kan jag ladda upp batteriet på något sätt till ruckligt för att öppna bagageluckan. Klättra på insidan ? Jag får upp förar dörren med nyckel iaf. Med vänlig hälsning,
av VolvoFrälst00
Så hör skrev någon annan på forumet såg jag nu men hur funkar det med pluspolen kopplar jag plus från en annan bil till extra pluspol i v70n bilen o fjärröppnar så jag kommer åt bagagerummet ?
av Malmstroem
Står bilen vettigt till så att du har tillgång till ström -- använd nyckeln för att ta dig in. Öppna motorhuven, och koppla in en laddare på pluspolen där, samt valfri jordpunkt. Du har en bild ovan.

Står bilen sämre till -- öppna huven enligt ovan, använd startkablar till ett nytt batteri. Starta bilen, eller öppna bakluckan och ta ut batteriet för att ladda / sätta dit ett nytt.

Det stora problemet med dött batteri brukar vara när alla lås beckat igen, vilket de brukar göra eftersom de aldrig används. Det kräver lite mer arbete...
Oljeläckage D4 VEA ventilkåpa

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]

P062D11

Hejsan, Har följande felcode på min V[…]