Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fliiix
Hej, jag undrar om ett par BMW m fälgar passar på en V70? Då jag antar att BMW’s e39 hjulhus är större än V70. (Kan dock ha fel). Hur som helst har jag ett par 18” fälgar liggandes och tänkte att jag skulle köpa ett par spacers och sätta på dom men jag vill helst vara helt säker på att det passar innan jag lägger pengar på spacers.

https://imgur.com/a/rSevoYD

Är det någon här som vet om fälgarna kommer passa rätt på med spacers? :)
av Fliiix
robinb3rgsten skrev: tis 05 jun 2018, 06:01 Kommer troligtvis Hamna för långt ut då BMW brukar ha lågt et mått

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk
Och då antar jag att de kommer ta i skärmkanterna/hjulhuset?
AndreasThn skrev: tis 05 jun 2018, 08:03 Helt fel bultcirkel då bmw kör med 5x120 och Volvo med 5x108.
Men går kanske att få de omborrade.
Jo jag vet att bultmönstrena är helt olika och det var därför jag hade tänkt köra med spacers. Men jag vill vara helt säker på att fälgarna/däcken inte tar i skärmkanterna eller hjulhuset innan jag lägger pengar på det. :-)
av Lövet
Fliiix skrev:Och då antar jag att de kommer ta i skärmkanterna/hjulhuset?
Precis som skrivs ovan stämmer inte ET måtten och med spacers blir det ännu sämre. Du riskerar i princip att halva däcket sticker ut ur hjulhuset.

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Oljeläckage D4 VEA ventilkåpa

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]