Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag köpte min V40CCMY16 i slutet på 2015 kom det som en total överraskning med internetkartan. Det var inget som det hade stått någoning om i något material innan köpet. Funkar helt ok för att va gratis tycker jag:)
Mina föräldrars V60 -15 har både Sensus Navigation och internetkartor, VOC också givetvis. Har lite svårt att förstå varför man ska ha båda systemen.
Nej, det är det inte alls. Sensus navigation har kartorna inladdade på bilens hårddisk. De blir som de är när de laddas in, och förblir sådana tills de uppdateras, genom att man tankar ner en ny uppsättning från nätet och laddar in i bilen.
Internetkartorna hämtas däremot från nätet i flykten, efterhand som du kör. De kan, i alla fall teoretiskt, se annorlunda ut från ena dagen till den andra, eftersom inget tekniskt hindrar att de uppdateras så snart ny information finns.
jag ser då inegn skillnad och jag skiftar mellan 2 xc60 någar gånger i månaden och den ena har NA och den andra kartorna och de är då identiska förutom röstnavigeringen, häromkring. om de sedan är online el ligger på HD var dp skit samma
Ja, jag vet ju inte hur ofta de uppdaterar den databas som internetkartorna laddas från. Men om du låter bli att uppdatera en bil med Sensus navigation, när det kommer nya kartor, så förr eller senare måste de i alla fall börja skilja sig åt.

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]