Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av slappadabas
Hej!

Jag undrar om någon här lyckats montera främre stänkskydd på en V/S90 med styling kit samt om ni eventuellt har bilder/instruktioner på hur ni lyckades ;-)

Går i tankarna att montera stänkskydd fram men osäker på exakt hur omfattande det blir att modifiera dessa.
Användarvisningsbild
av grillchips
Minns ej användarens namn men hen har en Osmium S90 r-design. Finns på garaget.org
Användarvisningsbild
av razorfish
Jag har satt dit stänkskydd fram och bak på min V90CC och det tar max 10 minuter även för en normalt ohändig, men jag vet dock inte om det är mer komplicerat med styling kit. Det vara i alla fall bara att beställa och skruva dit - ingenting komplicerat alls och definitivt inga modifieringar.
av Nystrom7
Fast nu var det ju med stylingkit. Tröskeln är annorlunda utformad så det är inte Bolt on. Men det går nog att fila till dom lite.

Skickat från min Pixel via Tapatalk

Användarvisningsbild
av slappadabas
grillchips skrev:Här är användaren jag tänkte på, han finns här på jagrullar också:
https://www.garaget.org/?car=402045
Tack så mycket, slutade dock med att jag nu läser din byggtråd för din V50 :-D . Mycket kul och intressant läsning.

Får ta och beställa ett par och modifiera med dremel för att få dit dem. Börjar få slut på projekt för bilen nu... tyvärr
Användarvisningsbild
av grillchips
slappadabas skrev: Tack så mycket, slutade dock med att jag nu läser din byggtråd för din V50 :-D . Mycket kul och intressant läsning.

Får ta och beställa ett par och modifiera med dremel för att få dit dem. Börjar få slut på projekt för bilen nu... tyvärr
Ha! Ja, den lilla tråden ja... Minns inte ens var jag slutade i den, har för mig att den är sjukt ouppdaterad - å andra sidan hände det inte så mycket de sista åren. Betty Blue säljs nog efter sommaren.
Jag språkade lite lätt med ägaren till S90n, det verkar inte vara supermeckigt att få dit stänkskydden om man har stylingkit. Så är man inte född i farstun så fixar man det nog! :)
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]