Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tog över en gammal v70. Och jag har märkt diverse fel - och märkt att bilens tomgång går ner kanske på ca 500 varm, och då hör man att den kämpar o nästan dör, för stunden, sen repar den sig o kommer upp i 800 där den skall ligga. Detta händer alltså när man kommer till ett rödljus/korsning o trycker ned kopplingen - en stund efter man startat bilen.

Jag kan ännu inte avgöra om det händer även när motorn är varm, men tror inte det. Behöver jag felsöka? Vevshusventilationen? Tändstiften?
kebabpizza skrev:-99 är brytåret för mek. resp elektr. spjällhus, enklast är att öppna motorhuven och se om det finns en gasvajer eller inte, eller posta en bild.

Jag googlade fram en bild, och om boxen i mitten är elektroniskt spjällhus så har jag exakt samma - för den med vajer ser väl helt annorlunda ut? Cylinderformad skulle jag tippa på. Hur rengöra? Lossa och sen torka rent med typ diesel eller annat rengöringsmedel? Jag vet inte riktigt hur denna del ser ut invändigt.
Bilagor
Capture.JPG
Capture.JPG (43.03 KiB) Visad 745 gånger
Ja då har du elektroniskt spjällhus. Lossa slangen och skruva bort spjället från bilen (du borde inte behöva ta bort elkontakten). Köp eventuellt en ny packning. Rengör noga både på fram och baksidan med typ t-röd eller liknande. Brukar vara skitigast på baksidan. Så här såg mitt ut på baksidan efter ca 25.000 mil.
DSCF2992 (Small).jpg
DSCF2992 (Small).jpg (62.53 KiB) Visad 702 gånger

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]