Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vrålvolvon
tjena!

jo de måste va så efter som att du har en -94a

enligt haynes boken är det så iaf

Lycka till/Nicklas.
av marcusjj
Nu har det äntligen varit en dag då jag varit vid bilen och det inte regnat eller att jag glömmt detta.

Jag kikade under huven men hittade inget på någon kamremskåpa. Vart sitter denna?

Jag kollade däremot i handboken och där står det att kamremsbyte är 12000mil. Men hur kan jag vara säker på att det inte är en utbytt handbok till den nya varianten?

tack på förhand!
av marcusjj
marcusjj skrev: Jag kikade under huven men hittade inget på någon kamremskåpa. Vart sitter denna?
Ingen som vet? :cry:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Om lappen på kamremskåpan är borta finns det instansat på blocket. Följ bränslerören ner bakom toppen så hittar du en planslipad yta. Motortyp (B5XXX) och serienummer (6 siffror) står där.
av marcusjj
Sparkz skrev:Om lappen på kamremskåpan är borta finns det instansat på blocket. Följ bränslerören ner bakom toppen så hittar du en planslipad yta. Motortyp (B5XXX) och serienummer (6 siffror) står där.
Ok, tack! ska ta mig en titt där imorgon om det inte regnar 8)
av marcusjj
Sparkz skrev:Om lappen på kamremskåpan är borta finns det instansat på blocket. Följ bränslerören ner bakom toppen så hittar du en planslipad yta. Motortyp (B5XXX) och serienummer (6 siffror) står där.
B5252S

Så stod det. Vad betyder detta? :)
Användarvisningsbild
av uno83
Det är motortypen. Serienumret ska stå på samma ställe enligt Sparkz ovan.
av marcusjj
uno83 skrev:Det är motortypen. Serienumret ska stå på samma ställe enligt Sparkz ovan.
jaha, behöver man de också :oops:

vad jag fick fram av sök funktionen och google så, om jag förståd det rätt, är min motor av den nya varianten då den gamla heter B5252F?
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]