Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Det blir ett original drag från volvo jag köper. Verkar vara många fördelar med det. Lite dyrare, men mjukvaran som tillkommer gör ju funktionen bättre.
CabBO skrev:Det blir ett original drag från volvo jag köper. Verkar vara många fördelar med det. Lite dyrare, men mjukvaran som tillkommer gör ju funktionen bättre.
Bra beslut som du kommer bli nöjd med. Jag valde också original till min XC60. Några tusenlappar dyrare, men det blev snyggt och fungerar perfekt. (Valde avtagbart drag för första gången, då mina smalben fått tillräckligt med stryk.)
Användarvisningsbild
av CabBO
Var lägger man själva kroken när man inte använder den? Finns det plats under lastgolvet?
Användarvisningsbild
av fjohan82
CabBO skrev: lör 12 maj 2018, 22:30 Var lägger man själva kroken när man inte använder den? Finns det plats under lastgolvet?
Min krok ligger i sin påse tillsammans med adaptern (dessa saker följde med när den monterades) under lastgolvet, finns ledigt utrymme där i min bil.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Har det följt med ett spännband till era löstagbara krokar att fästa den med när det inte används. Vill minnas att jag sett denna lösning någonstans men saknar den själv
Användarvisningsbild
av CabBO
TommyP86 skrev: lör 12 maj 2018, 22:44 I frigolitformen där man hittar verktyg, domkraft etc.
Låter bra. I slutet av veckan skall det monteras. Bra att veta att det finns plats för kroken.
Användarvisningsbild
av CabBO
fjohan82 skrev: lör 12 maj 2018, 23:07
CabBO skrev: lör 12 maj 2018, 22:30 Var lägger man själva kroken när man inte använder den? Finns det plats under lastgolvet?
Min krok ligger i sin påse tillsammans med adaptern (dessa saker följde med när den monterades) under lastgolvet, finns ledigt utrymme där i min bil.
Suveränt det finns plats.
Användarvisningsbild
av CabBO
Ja, nu är nästa fråga. Köpte originaldrag som skall monteras till helgen. Till originaldraget köpte jag 7 polig kontakt. Nu hör jag man skall ha 13 polig kontakt.
Vad är skillnaden förutom 6 poler i kontakten :)
Vad kan jag inte göra med 7 polig kontakt som jag kan göra med 13 polig ?
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]