Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Jag märkte när jag åkte från jobbet för några dagar sedan att bilen ryckte till när jag släppte gasen och när jag tryckte på gasen. Går inte ryckigt när jag kör, utan endast när jag släpper och trycker på gasen.

Farthållaren är jag inte säker på gick sönder samtidigt som bilen började rycka. Använder den inte så ofta. Men för en vecka sedan fungerande den. Cruise lyser i fönstret, men den går helt enkelt inte igång. Jag har testat alla knappar och reglage runt omkring och de fungerar och lyser. Så det borde inte vara knapparna som glappar.
Är okunnig tyvärr... någon som har en idé om vad det kan vara? Eller är det bara att åka in till verkstaden direkt? Tack för svar!
Felkoder krävs!!!
Med Volvoanpassasad utrustning.
En enklare universell OBD scanner duger inte här.

Kan vara kopplinspedalgivaren, men en hel massa andra möjligheter finns också.
Misstänkte det, kan vara en massa olika saker. Ska in på service snart. Då får jag nämna problemen. Tror mina tändstift är risiga. Men tror inte att det ger ryck och liknande. Det borde hacka och rycka vid ordentligt gaspådrag då också.

Jag får helt enkelt vänta och se. Tack för svar!

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Oljeläckage D4 VEA ventilkåpa

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]