Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hamarcus
Hej, har en v70 1,6 d ac fungerade men det blev inte lika kallt i utblåsen som innan
Så fyllde på lite då började kompressor slå av o till hela tiden släppte ut lite men slog av o till iallafall någon som har bra tips var man kan lämna in den för koll o rep runt Göteborg utan att bli rånad ?
av Cox
Har du koll på hur mycket du har fyllt den ? står specat på en klisterlapp hur mycket köldmedium du skall ha. Din beter sig som att den har för lite då kan den slå till och av.
av Gelis
Blev det kallare när du fyllde? Gick kompressorn i längre cykler innan du var på och försökte fylla? Det kan vara lite lurigt med temperaturer på flaskan och omgivningstempen kontra ac systemets temp. Har du fel omständigheter så tror man att man fyller men i själva verket så kan gas gå tillbaka till flaskan, beroende på hur man gör naturligtvis. Manometerställ och koll på temperaturerna är att rekommendera.
Specen på mängden köldmedia brukar väl vara vikt och det är lite svårt att åstadkomma som fulfyllare. Men funkar att fylla med tryckavläsning men som sagt yttertempen är viktig vid sånt förfarande.
av Yaniz
Antingen är det för lite köldmedium i systemet eller så behöver magnetkopplingen schimsas.
När kopplingen behöver shimsas blir det vanligtvis så att AC fungerar en stund, innan bilmotorn blivit riktigt varm, men sen fungerar den inte alls. Jag har råkat ut för detta på min 850.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Har ni ingen sån där kille som åker runt och fyller på i bilar på mindre verkstäder?
Här i skåne finns en jag anlitat ett par ggr och då möts vi på en lämplig mack eller så kommer han till jobbet.
Hade samma symptom och fick påfyllt för 800kr sen gick den ett par år som jag hade bilen.
Kör man till en ac firma så vill dom ha det till att allt möjligt gått sönder och det kostar tusingar att laga och fylla.

/M
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Jo det vet jag men det är mycket man inte får.

/M

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]