Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min ac vägrar att lyda. Har en till acc-panel eller vad den kan heta men den har inte knappen för antisladden. Går det att skifta panelen för antisladden och dom andra reglageknapparna till den andra acc-panelen?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

2ägaren skrev:Ja du kan flytta över knapparna. Men det sitter mycket styr elektronik i den boxen, så inte så säker på att man kan byta den.
Kan det va skadligt?

[quote=GLIZ post_id=1249088 time=1525965102 user_id=60503]
[quote="2ägaren"]Ja du kan flytta över knapparna. Men det sitter mycket styr elektronik i den boxen, så inte så säker på att man kan byta den.[/quote]Kan det va skadligt?

[/quote]

Menar, för elektroniken?
Har skruvat isär den extra jag har. På platsen där antisladd-knappen sitter i den i bilen sitter en knapp för nackstöden bak.
Tänkte, om jag byter till antisladd-knappen. Hade den, (antisladd-knappen) styrt nackstöden bak monterad i den andra bilen men med kontakten bak på acc:n, antisladden i den bil jag ska montera den acc som nu är isärplockad?
GLIZ skrev: tor 10 maj 2018, 18:41
GLIZ skrev: tor 10 maj 2018, 17:11
2ägaren skrev:Ja du kan flytta över knapparna. Men det sitter mycket styr elektronik i den boxen, så inte så säker på att man kan byta den.
Kan det va skadligt?

Menar, för elektroniken?
Har skruvat isär den extra jag har. På platsen där antisladd-knappen sitter i den i bilen sitter en knapp för nackstöden bak.
Tänkte, om jag byter till antisladd-knappen. Hade den, (antisladd-knappen) styrt nackstöden bak monterad i den andra bilen men med kontakten bak på acc:n, antisladden i den bil jag ska montera den acc som nu är isärplockad?
Haft loss och kollat. acc:n funkar på den som va isärplockad men den har 5-6 stift mer i kontakten för kontrollknapparna för olika funktioner. Suck...
Inget går sönder, men det fungerar inte att byta hela CCM rakt av. Med extrem tur och om tillverkningsveckan är nära och ingen av bilarna uppdaterat can så finns chansen.. ..
Men dåliga odds.
Enbart knappsatsen under CCM kan man byta rakt av, men knappar till utrustning man inte har, blir bara dummys.
Dvs ingen funktion.
Det spelar ingen roll vart knappen sitter för dom är hårdkodade. Dvs kodas för sin specifika funktion. Man kan blanda runt dom.

Vad vägrar lyda?
Är det fläkten är det nog effektsteget till fläkten och inte CCM.
Har du bytt CCM förstår jag att inget funkar.

Felkoder är alltid bäst innan man byter nått alls.
Volvoanpassad utrustning krävs.
Inga universal funkar till annat än motorn.
MickeM skrev: tor 10 maj 2018, 20:05 Inget går sönder, men det fungerar inte att byta hela CCM rakt av. Med extrem tur och om tillverkningsveckan är nära och ingen av bilarna uppdaterat can så finns chansen.. ..
Men dåliga odds.
Enbart knappsatsen under CCM kan man byta rakt av, men knappar till utrustning man inte har, blir bara dummys.
Dvs ingen funktion.
Det spelar ingen roll vart knappen sitter för dom är hårdkodade. Dvs kodas för sin specifika funktion. Man kan blanda runt dom.

Vad vägrar lyda?

Kan inte stänga av fläkten. Reglaget för fläkten reagerar inte. 1 lampa upp ned sedan är det stopp.
GLIZ skrev: tor 10 maj 2018, 20:21
MickeM skrev: tor 10 maj 2018, 20:05 Inget går sönder, men det fungerar inte att byta hela CCM rakt av. Med extrem tur och om tillverkningsveckan är nära och ingen av bilarna uppdaterat can så finns chansen.. ..
Men dåliga odds.
Dvs ingen funktion.

Vad vägrar lyda?

Kan inte stänga av fläkten. Reglaget för fläkten reagerar inte. 1 lampa upp ned sedan är det stopp.

Kan det gå att få liv i reglaget till fläkten med oxide cleaner och lite fuktdrivande stil 556?
GLIZ skrev:
GLIZ skrev: tor 10 maj 2018, 20:21
Men dåliga odds.
Dvs ingen funktion.

Vad vägrar lyda?

Kan det gå att få liv i reglaget till fläkten med oxide cleaner och lite fuktdrivande stil 556?
Finns det någon reparatör för acc kontrollpaneler?

XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8 &[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?