Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Naesstrom
Jahopp, i höstas slutade AC'n på frugans bil att fungera och när jag tittade efter såg den ut såhär:
Bild

Magnetkoppling på Bildelar24 var ju inte så farligt dyrt men tror ni det räcker att byta den... och hur fasen kommer man åt den utan att plocka bortservo, generator etc. kan man göra det underifrån?
av marimbalanguage
Det gör du enklast underifrån. Om du lossar bultarna till kompressorn kan du till och med sänka ner den (låta den hänga i slangarna) för att lättare komma åt magnetkopplingen.
av MickeM
Oj. Trasig fjäder har jag inte sett förut.
Du kan ju också köpa en kass kompressor på en skrot och ta kopplingen ifrån.
Dom är sällan sönder, utan oftast bara lite nersliten så spelet är för stort.
shimsa den till 0,4 eller så.
av Naesstrom
marimbalanguage skrev:Det gör du enklast underifrån. Om du lossar bultarna till kompressorn kan du till och med sänka ner den (låta den hänga i slangarna) för att lättare komma åt magnetkopplingen.
Tack, det var det jag hoppades på med! Kommer ihåg när jag bytte generator hur jävla trångt det var!

MickeM skrev:Oj. Trasig fjäder har jag inte sett förut.
Du kan ju också köpa en kass kompressor på en skrot och ta kopplingen ifrån.
Dom är sällan sönder, utan oftast bara lite nersliten så spelet är för stort.
shimsa den till 0,4 eller så.
mmm, dom har faktiskt en som bara gått 16k i Växjö på skroten... men fortfarande 5ggr dyrare än bara magnetkopplingen...
av MickeM
En trasig kompressor menade jag.

Men 434kr var ju överkomligt.
Intressant om den passar bra.

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan o[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]