Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjornw
Ni som sänkt, har ni märkt ngn skillnad på vägljudet?
Är det samma gummibussningar över/under fjädern?
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Tja jag fick nobben med justering framvagn då den var inom toleransen ☹️. Förvånad, undra hur de mätte. Bli att sänka själv.

Riktvärde
Fram 397mm +/- 10mm
Bak 392mm +/- 10mm
IMG_0231.JPG
IMG_0231.JPG (159.41 KiB) Visad 981 gånger
av PeterA
HitTheRoadJack skrev:Tja jag fick nobben med justering framvagn då den var inom toleransen ☹️. Förvånad, undra hur de mätte. Bli att sänka själv.

Riktvärde
Fram 397mm +/- 10mm
Bak 392mm +/- 10mm
IMG_0231.JPG
Säg till att det skiljer mer än 10mm mellan fram och bakvagn vilket det gör på din bil.

När jag diskuterade med min tekniker så var det ingen diskussion. Dessutom tyckte han själv att bilen såg baktung ut och löste detta mot Volvo.

Nu är jag så jäkla nöjd. Bilen är fortfarande lägre än std chassit men rak. Min är drygt 2cm lägre fram o bak mot din bil.
Användarvisningsbild
av Eritom
Spid3r skrev: tis 08 maj 2018, 23:11
Är bilen sänkt med Eibach pro kit?
Snyggt!
Takk!

Bilen er senket med Eibach 25mm. Kan trygt anbefales!
av PeterA
HitTheRoadJack skrev:Tack men jag, iom det är en så liten sänkning, funderar jag på om inte jag kan använda ett par Coil Spring Clamps fram Bild

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... 000016403/
Det försämrar nog din bil till det sämre. Låta fjädern åka i ett för komprimerat läge lär göra den struttig på vägen.

Låt Volvo fixa din bil, det är ju dessutom gratis
Användarvisningsbild
av VolvoB20
HitTheRoadJack skrev: tor 10 maj 2018, 07:34 Tack men jag, iom det är en så liten sänkning, funderar jag på om inte jag kan använda ett par Coil Spring Clamps fram Bild

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... 000016403/
De är inte godkända på allmän väg. Bara så du vet.

Sen denna långa tråden om att det är mer "space "mellan skärmkant fram än bak. Så bygger man ju normalt "familjebilar" framhjulen svänger ju vilket inte bakhjulen gör. För att inte riskera att hjulet tar i skärmkanten vid sväng samtidigt som man passerar tex ett fartgupp brukar man ha lite mera luft mellan skärmkanten och däcket fram än bak.

För stylingfreaks spelar det ju ingen roll för man ålar och kryper över fartgupp och vägkanter så det händer ju inte. :-)
Användarvisningsbild
av Spid3r
Det tycks en del som har sänkt bilarna med Eibach missnöjda med sänkningen.
Pratade idag med BSR som är återförsäljare av Eibach och fick denna bild på deras D5-a sänkt med Eibach.
Lite lurig vinkel men jag tycker att bilen ser en aning baktung, eller?
IMG_0994.JPG
IMG_0994.JPG (81.9 KiB) Visad 767 gånger
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 27
Läcker spolarvätska avstängd

Jag kanske tolkat det fel. Men tänker på[…]

Stolsrygg knakar/ låter