Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fillemannen
Tjena, har en Vovlo v70 2.5t -04 uttagen -03 som har förmodligen cem fel tror jag.
Började för ett halv år sen att efter man kört lite längre sträcka, så kunde man inte låsa upp med fjärren, bilen starta inte och startmotorn gick inte runt, alla mätare står i bott. Och när det börja läste jag lite om det och kollade felkoder med vida utan komma fram till om det är cem eller inte. Tog kontaktspraj på alla jord kablar jag hitta och även kontakterna till cem. Efter det har det gått tills nu, Idag när det är extra varmt så kom det igen, men någotlunda andra felkoder.
Går alltid få igång den utan något problem genom att lyfta på pluspolen och sätta dit den igen.

Skulle det kunna vara cem som fått spel? Eller kan det vara något annat problem med komminukationen med cem?

Dem första 3, spegelmotor och siren är fel som inte hör till det här felet.
Capture.PNG
Capture.PNG (9.58 KiB) Visad 519 gånger
av fredriknilsson
Att CEM börjar strula vid värme är inget ovanligt. Men att peka på just CEM med de felkoderna är inte lätt, om inte omöjligt.
av Fillemannen
jo har också läst det med värme det var därför jag nämnde det, och idag i Skövde var det ju faktistk ungefär 27 grader.
Och kände desamma med dem koderna för det pekar inte specifikt på något som kan vara felet. Hitta en bild på felkoderna när det var för ett halv år sen om det kan hjälpa något
Alla förslag om felet uppskattas
Bilagor
IMG-1522 (1).JPG
IMG-1522 (1).JPG (1.57 MiB) Visad 510 gånger
Användarvisningsbild
av johnnype
CEM-1D07 påstår ju att CEM är felaktig på något sätt. Men som tidigare sagt, att ge en säker diagnos är omöjligt.

Jag har hjälpt några att klona sin CEM till en bättre begagnad för att lösa liknande problem. Har fortfarande någon CEM som passar din bil kvar om det är intressant! PM isf

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan o[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]