- fre 04 maj 2018, 12:15
#1247898
Jag har i dec 2018 beställt en T8 med den spec som gällde för den årsmodellen. Nu kommer jag att i slutet av maj få bilen som kommer att vara av 2019 års modell. Jag har ingen aning om vilka förändringar som är gjorda contra den beställda bilen. Försäljaren vet inget och klagar på dålig info från Volvo. Jag har tidigare stätt fråga till Volvo om co2 utsläppen och min kommer att få 52 g co2 istället för 49 g somgällde för 2018. Så där forsvann supermiljörabatten på cirka 20.000 kr . När jag förstått att bilen nu endast har 390 hk istället för 407 hk mejlade jag Volvo och fick detta svar :
”XC90 T8 modellår 2019 har 390 hK. Det är modellår 2018 som har 407 hK.
Då vi inte kan se vilken årsmodell det är du har beställt kan vi därför inte svara på hur många hK den kommer ha.
När det gäller din fråga om eventuell kompensation är det en fråga du behöver ta med din säljare då vi inte kan svara på frågor som gäller en specifik kundorder.”
Ni som sitter i samma situation hur kommer ni att tackla detta ? Andra får givetvis också komma med synpunkter
”XC90 T8 modellår 2019 har 390 hK. Det är modellår 2018 som har 407 hK.
Då vi inte kan se vilken årsmodell det är du har beställt kan vi därför inte svara på hur många hK den kommer ha.
När det gäller din fråga om eventuell kompensation är det en fråga du behöver ta med din säljare då vi inte kan svara på frågor som gäller en specifik kundorder.”
Ni som sitter i samma situation hur kommer ni att tackla detta ? Andra får givetvis också komma med synpunkter