Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nusse77
Som sagt, miltalet ska man inte haka upp sig på.
Jag har en V70 -00 som har gått 29.000 mil och den går som en klocka, den bör gå många mil till. Provkör och känn så att den går bra, det viktigaste är att den är välskött. Jag har kört bilar som har gått runt 10.000 mil, men som har kännts äldre än min V70.
Användarvisningsbild
av uno83
Men just polisbilar skulle jag akta mig för, dom körs ju rätt hårt som sagt. Inte ovanligt att de varit krockskadade heller...
av magnuss
Min v70 tdi aut -99 slog i veckan om till 49000mil har gått som privat taxi/skolskjuts fullservad på volvo, ingen skulle reagera på skicket om jag backade mätaren 30000 mil, är grymt imponerad av kvaliten på inredning m,m går hur tyst och fint som helst,

förstår inte vissa som inte vågar köpa en bil bara för att mätaren har passerat 25000 mil, det beror ju helt på hur bilen är skött!
Användarvisningsbild
av Hayah
Tänker inte diskutera Fröjds här. Som sagt vi är många här på orten som köpt bilar av honom flera gånger om. Fast han lurar inte oss utan är det nått dåligt vägrar han sälja till oss.
Användarvisningsbild
av Hayah
hebbe skrev:varför inte kolla på blocket, där finns ju en dela tt välja på bland privatannonserna med betydilgt mindre mil och förare, tex denna: http://www.blocket.se/vi/12909469.htm?ca=15_s dock ingen turbo och automat

mvh/fredrik
Jag har inte råd att köpa en så pass ny och säker bil kontant hos en privat försäljare därför min familj letar hos bilhandlare.
Har dock hittat en fin S70 istället. :)

Tack för alla svar! :D
Användarvisningsbild
av hebbe
ja sålde min förra bil privat på blocket och han som köpte den hade tagit ett banklån och vi gjorde upp affären där. det va jättesmidigt samtidigt som man slapp sitta och räkna tusenlappar hemma. det kan rekommenderas!
Användarvisningsbild
av Hayah
Ja fast i o m en bilhandlare får jag ju en viss garanti som man inte får vid privatköp.
av bytoken
Hayah skrev:Ja fast i o m en bilhandlare får jag ju en viss garanti som man inte får vid privatköp.
Det kan ju vara en stor fördel.
Lycka till med ny bilen.

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]