NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Har problem med framvagnen på bilen..

Hela bilen drar höger vid normal körning.
Var inne till däckfirman o lät dom göra en framvagnsinställning o problemet vart bättre men inte bra.

Åkte in till däckfirman o talar om att bilen fortfarande känns olustig.
killen förklara för mig att det inte går att ställa in bättre och att han i mätresultatena ser att det inte går att göra bra.

Nästa steg skulle då vara att börja byta framvagns komponenter vilket jag sa att jag ville avakta med då jag fortfarande har nybilsgaranti och bilen har gått 2000mil.

Bilen började bete sig på detta vis efter en snabb resa upp igenom landet på dåliga vägar. Kan detta ha skadat något?

Vad skulle det kunna vara som är galet??

Jag har mätresultatena på datorn men vet inte hur jag ska lägga in dom här så ni duktiga därute kan ta del utav dom..

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av niz_se
Inte för jag tror att jag förstår de där mätresultaten om jag såg dem, men varför åker du till en däckfirma om du har nybilsgaranti?
Det är ett problem för Volvo tycker jag.
Dåliga vägar ska bilen tåla. Det enda som inte Volvo ska ta på sig är om du har kört på något... :roll:

Bara min lilla åsikt! :oops:
av mojja
Har haft så mycket strul o skit med bilen sen jag fick den o varit uppe på volvo ggn efter ggn.

Både dom och jag e trötta på bilen.. Framvagnsinställningen gjorde jag på inrådan av min far som trodde det skulle hjälpa..

jag har inte kört på något förutom tjälskador i asfalten o någon grop här och där..
Men det gick ganska kvickt upp i landet och undrar därför om det kan ha tagit stryk av det,

Och om så är fallet e det mitt problem eller volvos problem? Tycker som du att bilen ska hålla för dåliga vägar..

M.v.h mojja
av LOTEZ
...
Senast redigerad av 1 LOTEZ, redigerad totalt 0 gånger.
av mojja
det blir skroten sanrt för denna skit bil.. Tuttar eld på den o använder den som modern konst :twisted:
Användarvisningsbild
av iaken
LOTEZ skrev:Skrota bilen!

köp en S60 så du får svensk kvalitet. Den där belgiska tvålkoppen du åker runt i ser bättre ut än va den uppenbarligen är :lol:

(internt skämt)

Hälsa Siiken om du åker upp till Helmia :twisted:
Lustigt. S60 är väl en annan variant ev belgiskt tvålkopp :) Byggs inte i Sverige
av LOTEZ
...
av Christian_m
LOTEZ skrev:Mig veterligen så är bilen byggd i göteborg!
S60 tillverkas i Ghent.

Kolla elfte siffran i chassienumret:

* 1 = Torslanda Plant Sweden
* 2 = Gent Plant Belgium
* J = Uddevalla Plant Sweden

http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_VIN_Numbers

Så var det med svensk kvalitet på S60'n ;)
av LOTEZ
..
Användarvisningsbild
av iaken
LOTEZ skrev:
Christian_m skrev:
LOTEZ skrev:Mig veterligen så är bilen byggd i göteborg!
S60 tillverkas i Ghent.

Kolla elfte siffran i chassienumret:

* 1 = Torslanda Plant Sweden
* 2 = Gent Plant Belgium
* J = Uddevalla Plant Sweden

http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_VIN_Numbers

Så var det med svensk kvalitet på S60'n ;)
MIN bil är byggd i SVERIGE, TORSLANDA. Min egen kusin har satt in i princip hela inredningen (därför den knakar) :???:

han sms:a mig chassinr innan min ÅF ens visste om det
Finns inte en chans att din S60 är byggd i torslanda. Har jobbat inom koncernen i 7 år. Och har då aldrig sett en S60/P23 rullar på banan.

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]