Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
Dagens mekaniker ska ju in bara göra service på bil och laga den ,för dom ska ju svara i telefonen och boka in nya bilar utan även ta en emot folk som kommer in och ställer frågor,måste vara ett elende att inte få jobba ifred, inte konstigt att det blir fel.
Användarvisningsbild
av Derank
Provocative77 skrev:Eftersom de sitter bak så lär de hålla med lätthet till nästa service. Om inte så bör du fundera över ditt körsätt
Dom kommer inte hålla tills nästa service. Man kör väl inte på chans och riskerar sabba skivorna ochså.

Och varför skulle jag fundera på mitt körsätt? Vad har det med åf service att göra.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
TommyP86 skrev:
Provocative77 skrev:Eftersom de sitter bak så lär de hålla med lätthet till nästa service. Om inte så bör du fundera över ditt körsätt

Nej, dom kommer vara slut. Redan som det ser ut hade åtminstone jag bytt direkt, det finns ingen anledning att åka runt och vänta på att det ramlar ut mellan bygeln och skivan. Eller ja, det skulle väl vara att spara några ören då, men här på forumet brukar det gnällas friskt över att spara på saker som påverkar säkerheten, och där borde väl ett bromsbelägg ingå.
Kör man vidare med 3mm då är man ju bara dumsnål. Jag brukar då byta ungefär när det ser ut såhär. På bmw när slitage varnaren kickade in var det 5mm kvar.

Användarvisningsbild
av Derank
volvofantast skrev:Dagens mekaniker ska ju in bara göra service på bil och laga den ,för dom ska ju svara i telefonen och boka in nya bilar utan även ta en emot folk som kommer in och ställer frågor,måste vara ett elende att inte få jobba ifred, inte konstigt att det blir fel.
Då får som väl ändra arbetssätt då.

Användarvisningsbild
av Derank
Jag säger ingenting om att beläggen är slut. Det jag irriterar mig över är att de inte kollat dom. Hade meken bara ringt och sagt att beläggen behöver bytas. Hade det varit fine.

Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]