Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matma
Hej,

Skulle vilja bygga lite bas i min första bil.
Har en del pengar att lägga på basen (kan lägga mellan 7-15k) och tycker jag borde kunna få hyffsat ljud i bilen då...
Har dock inte så bra koll på vad för sorts bas man ska ha eller något sånt, kan dock dra kablar och bygga i bilen själv skulle vilja ha inbyggt slutsteg dock.
Det är en volvo s60 2,4t automat 2003 med bussiness packetet.
av 2ägaren
Råder dig stark att istället byta ut alla andra högtalare i bilen, driva dem med steg istället. Du får väldigt bra bas med ordentliga högtalare i hela bilen.
av 2ägaren
Ja. Dörrarna och i hatthyllan. Sätt även lite dämpning i dörrarna när du är där. Kommer ge såå mycket mer och bättre ljud än att bara lägga till en baslåda.
av Matma
okej, vad tycker du man ska byta till för sorts högtalare då? Är helt lost vad gäller högtalare! dämpning kan jag sätta dit om jag väljer att göra det, som sagt om jag ändå är där :P
av 2ägaren
Vet dessvärre ingen sats så :) Börja riva tycker jag, se vad som får plats. Om du ska behålla orginal plasthållare i dörrarna eller köpa adaptrar. Kolla runt på nätet och shoppa och bygg så, du blir riktigt nöjd :D
Livslängd xc60 09-17 2.4L D

Många... Dock vill det till att an även[…]

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan o[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]