Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har en XC70 2.5T -04 som jag älskar över allt annat, förutom att ljudet är skräp,vet inte mycket mer än att det är hu-603 stereo som sitter i och att det låter hemskt. Highsen sticker i höga volymer, mids är kaos då både gittarer och tystare manliga vocals försvinner lite när de känner för det. Basen är tyvärr som bäst meh och även den reagerar väldigt olika på de olika frekvenserna. Jag är inte ute efter en galen baslåda som spränger halva kvarteret utan jag vill bara ha en balanserad upplevelse där jag faktiskt kan höra alla ljuden i låten. Lyssnar på "gubbrock" och elektro. Så då är min fråga var börjar jag, äre elementen eller är stereon/ampen som är kass eller äre båda

MVH Gooby
Enkla svaret är båda.

Minst insats är att montera ett originalslutsteg under passagerarsätet. Det är lätt att göra utan ingrepp. Då får du något som orkar driva driva högtalarna vettigt.

Koppla ur diskanterna I bagaget för att städa ljudbilden lite är något som nämns på en del ställen. Jag har gjort det och det blev lite mer stereo och mindre överallt även om skillnaden är liten.

Sen är högtalarna inte så roliga heller men sätter du in en förstärkare har du bäddat någorlunda för bättre högtalare om du ändå hamnar där.

Själv har jag bytt allt då grejerna var trasiga och det blev ok men är mer krångel och pyssel än att plugga in saker som bara passar.
Ett PA300 och byt ut elementen till High Performance, problemet är väl kanske att hitta några hela talare på skroten idag. Sätter du bara in ett PA 300 blir det och betydligt bättre, du riskerar dok att bränna de talare som sitter där idag, det gjorde då jag på min dåvarande 02a.
Bensinpriser v2

.. Trump har gått ut med att det är f[…]

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan o[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]