Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dannesk
KazmiD skrev:Hej,

Hade en olycka häromdagen med farsan bil. Jag körde in i en dragkrog på bilen framför och har en nu en stor ingående buckla på regnumret motpartens bil hade inga större skador vid observering. Det är en XC70 - 16, den har halvförsäkring och gällande vagnskadegaranti. Jag undrar då vad man kan förvänta sig att det komma att kosta.

Tack
Det var ju hur massor av synliga skador fronten på den bilen! Svepet/dimljuskåpan har ju t.o.m. bångnat ut på sidorna pga intryckningen i mitten med lackskador, repor och spräckt plast. Kostnader på över 10-15.000kr
Användarvisningsbild
av svergie2
Varför räddade inte city safety situationen? Tillochmed driver support på bilen ju :/

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

Användarvisningsbild
av perin
svergie2 skrev: ons 25 apr 2018, 20:47 Varför räddade inte city safety situationen? Tillochmed driver support på bilen ju :/

Intressant fråga.

För mig har den slagit till både för vägbommar (hade koll men skulle slå in en kod för att få den att öppnas men det är kort avstånd mellan kodläsare och bom) och en bil i en rondell när jag rullade lite sakta och väntade på att köra in i rondellen.
Användarvisningsbild
av svergie2
perin skrev:
svergie2 skrev: ons 25 apr 2018, 20:47 Varför räddade inte city safety situationen? Tillochmed driver support på bilen ju :/

Intressant fråga.

För mig har den slagit till både för vägbommar (hade koll men skulle slå in en kod för att få den att öppnas men det är kort avstånd mellan kodläsare och bom) och en bil i en rondell när jag rullade lite sakta och väntade på att köra in i rondellen.
Ja så det borde ju ha trätt in, särskilt om det var en bil han körde på. En anledning är väl om hastigheten var så låg att systemet inte var igång. Har för mig att det är 4 km/h.

Användarvisningsbild
av perin
svergie2 skrev:
perin skrev:[quote=svergie2 post_id=<a href="tel:1246614" data-original-title="" title="">1246614</a> time=<a href="tel:1524682034" data-original-title="" title="">1524682034</a> user_id=42096]
Varför räddade inte city safety situationen? Tillochmed driver support på bilen ju :/

Intressant fråga.

Ja så det borde ju ha trätt in, särskilt om det var en bil han körde på. En anledning är väl om hastigheten var så låg att systemet inte var igång. Har för mig att det är 4 km/h.

[/quote]
Har inte hört det där med 4 km/h tidigare, men det kan mycket väl stämma. Det motsvarar drygt 1 m/s och det känns välan fort i ovan nämnda bom, eller inte.....
Användarvisningsbild
av svergie2
perin skrev:
svergie2 skrev:
perin skrev:[quote=svergie2 post_id=<a href="tel:1246614" data-original-title="" title="">1246614</a> time=<a href="tel:1524682034" data-original-title="" title="">1524682034</a> user_id=42096]

Intressant fråga.

Har inte hört det där med 4 km/h tidigare, men det kan mycket väl stämma. Det motsvarar drygt 1 m/s och det känns välan fort i ovan nämnda bom, eller inte.....[/quote]4 km/h, ja :) Av bilen att döma ser det ju ut som att det gått fortare?
Screenshot_20180426-071534_Volvo%20Manual.jpg
Screenshot_20180426-071534_Volvo%20Manual.jpg (48.24 KiB) Visad 532 gånger

av dannesk
Det är ju rimligt att systemet inte ska inträda i lägre hastigheter, annars skulle man ju få behöva slå av det varje gång man ska parkera emot en vägg eller liknande.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]