Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av håkke
Fick punktering på ett av däcken och åkte till en däckverkstad för att köpa nytt däck på fjällen i höstas . Dom hade bara 2st nya så två däck bytt. Märke är Point s summerstar suv. Behöver 2 nya sommardäck men hittat ej Point s. Går det bra med annat däckmärken? Eller att det är bäst att byta alla fyra?
Användarvisningsbild
av ER
Personligen hade jag bytt alla fyra om det satt ett "okänt" fabrikat på bilen el. olika fabrikat fram och bak. Med en sväng Pirelli Scorpion Assimetrico Zero i bagaget hade jag valt ett standarddäck typ Hakka Green/Blue/Black2 beroende på vad som finns i 215/65-16. Hittills nöjd med Hakka Black2 i 235/45-19 och ljusår trevligare än dom stenhård och ljudliga Assimetrico som dessutom trasas sönder i mönstret på första bästa grusväg och bör dra mera bränsle än Hakka om så några få droppar.
Kan tom. bli billigare att köpa en uppsättning 17" på skroten med däck än att byta fyra däck av 215/65-16 med dagens priser om man inte köper däck online och hittar "partner" inom rimlig radie som monterar för hyfsad peng.
av håkke
Det blir väl fyra nya däck. Föredrar "ballongdäck". Vilka däck är bra som är lättkörd även i asfalt och i lätta terrängförhållanden? Goodyear EfficientGrip Suv eller Nokian blue 2 Suv?

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]