Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man ställer sig ju ändå frågan som ännu inte besvarats.
Fick du inte se bilen innan köp?
Bara första bilden avskräcker ju och gör att man letar vidare om det finns fler tecken på misshandel.
Hur man sen kan sälja den som en select bil det kan man ju fråga sig.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Magnus-B skrev:Man ställer sig ju ändå frågan som ännu inte besvarats.
Fick du inte se bilen innan köp?
Bara första bilden avskräcker ju och gör att man letar vidare om det finns fler tecken på misshandel.
Hur man sen kan sälja den som en select bil det kan man ju fråga sig.

Hej, jo jag fick se bilen men allt var stressigt plus att redan då såg jag många av de här sakerna och då sa de att de skulle fixa flera av de men andra var de osäkra på. Jag utgick ifrån att de ska fixa allt och dessutom kände jag mig säker med tanke på Volvo Selekt löftet.

Saken är den att när jag kom hem såg jag fler grejer... nu hoppas jag att de löser detta men det handlar om mycket jobb och mycket pengar så jag hoppas att de inte försöker slingra undan

Då hade jag nog försökt häva köpet.

En Selekt-bil som ser ut som det där, det är rent bedrägeri.

Saxat från Bra Bil om Selekt:

"Volvo Selekt både ser ut och känns som en helt ny Volvo, men till priset av en begagnad bil. Därför ingår också Selekt-garanti som motsvarar nybilsgaranti. Alla Volvo Selektbilar är utvalda och certifierade av oss. De har genomgått utförliga kvalitetskontroller och ger dig säkerhet, komfort och kvalitet."

"Alla Volvo Selekt-bilar har fått Volvo Originalservice enligt gällande schema och är i så gott skick att de är jämförbara med en ny bil"

"Kvalitetsprotokollen omfattar över 100 punkter, mjukvaran är uppdaterad och behöver något bytas används självklart Volvo Originaldelar"

Och så:

"Om det mot förmodan inte känns helt rätt när du rullar hem i din Volvo Selekt-bil får du 7 dagar eller 50 mils körning på dig att bestämma dig.*

*Gäller from att bilen levererats." som ju alltid är något.
Det där var ingen vacker syn... :-/
Få skriftligt på att de åtgärdar samtliga punkter, annars ska du häva köpet. Tycker iaf jag...
Jag är supernöjd med bilen, att häva köpet är ett alternativ men hoppas jag slipper det. Jag kan även hålla inne betalning om de inte vill fixa det MEN jag hopps förnuftet segrar och de fixar allt... för bilen är asgrym! :) ska ladda upp lite bilder sen så man ser den fina sidan av den :)

Användarvisningsbild
av Robbi
Häv köpet, för de pengarna får du en helt ny V90 CC eller den nya XC60 och de kanske kan ge dig kraftig rabatt på en helt ny XC90. Det är inte ok någonstans, den bilen är ju rent ut sagt misskött och du får aldrig den till nyskick.

Hävda att om någon har misskött den så på utsidan, hur har de då inte misskött körning av motorn. Hävda att du har tappat förtroendet och de får lösa in den och hitta på något annat åt dig. Jag hade inte tagit bilen även med 100 000 nedsättning.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]