Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av karnaa
Hej
Var ett tag sedan man postade i detta fantastiska forum
Det är så att jag börjat spåna på att uppgradera mig från en V70N classic -08 till en XC70 D4 AWD Classic Summum.

Finns det någon länk där man kan läsa vad som ingår?
Är det något speciellt man skall tänka på vad gäller utrustning som kan vara bra att ha?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Googla på "xc70 2016 classic utrustning". Då får du upp "Prislista - Bilia", en pdf med information om utrustning som går att ladda ner.
Screenshot_20180415-223116.jpg
Screenshot_20180415-223116.jpg (52 KiB) Visad 3634 gånger
av karnaa
Tack
Så om jag vill ha en ”maxad” bil så är det följande utöver summum som gäller?
Driver support paket
Klimatpaket med tidur
Teknikpaket Pro

Har precis börjar kika runt.
Kollar den här, vilket verkar ha allt.

Modelltyp: P24 Facelift
Utrustningspaket: Summum Classic
Motor: D4- 2,4l Diesel 181hk
Utsläppningsstandard: Euro 6
Växellåda: Automatisk Geartronic 6-växlad med paddlar
Dieselvärmare som går att styra mad app (VOC)
Aktiv Xenon
Led Varselljus
Svart Läderklädsel
Sätesvärmare fram och bak
Eldriven förarstol med minne
Navigering
Bluetooth & Handsfree
Keyless start
Adaptiv farthållare
Avståndsvarnare
Elektriskt uppvärmda och infällbara backspeglar
Downhill Assist Control (DAC)
Regnsensorer
Elhissar fram och bak
Elbaklucka
Start & Stop
VOC Kompatibel
WIFI Hotspot
Parkeringssensorer fram och bak
2 zons Klimatanläggning (ECC)
Automatisk avbländande backspegel
Färddator
Iso Fix
Audio Sensus Connect mediaanläggning
Infällbart drag
Användarvisningsbild
av apersson850
Dessa två ingick i epitetet Classic.
karnaa skrev:Tack
Driver support paket
Klimatpaket med tidur
Det gjorde däremot inte den här, utan bara det lite enklare Teknikpaketet.
Teknikpaket Pro
Aktiv Xenon
Led Varselljus
Svart Läderklädsel
Navigering
Bluetooth & Handsfree
Keyless start
Adaptiv farthållare
Avståndsvarnare
Regnsensorer
Elhissar fram och bak
Elbaklucka
Start & Stop
VOC Kompatibel
WIFI Hotspot
Färddator
Iso Fix
Infällbart drag
Fetstilade ting hör hemma i Teknikpaket PRO, men takluckan fattas. Men navigering och parkeringssensor fram kan man ju lägga till vid sidan om ett paket. [nördvarning]Du "tar" Teknikpaket PRO på att ringen runt det centrala instrumentet framför ratten är kromad, inte svart. Ingen vid sina sinnens fulla bruk lägger till den delaljen bara för syns skull, utan den kom med PRO-paketet.[/nördvarning]

Jag köpte just en sån här för några månader sedan, till kära damen. Den bilen har dock inte navigering, och internetkartorna är rätt begränsade jämfört med RTI i min 2012:a. Lätt att lägga till, om man vill. Bilen ovan har redan navigering, så där är det irrelevant.
Backkameran saknar jag också, men den var ju tillval som monterades hos återförsäljaren på min bil också.
Den nyare är tungstyrd! Men jag har förstått att tillvalet progressiv servostyrning som jag har på min bil är rätt ovanligt.
Nivåreglering saknas också på den 2016 som jag köpte. Det diskvalificerar den som dragare av min rätt långa husvagn. Ja, visst går det, men den är en hiskelig nickedocka, jämfört med min bil som jag köpte med nivåreglering från början.

Men jämt över fungerar den bra. Huruvida fyrhjulsdriften av generation 5 kommer att rasa tidigare, med sitt förenklade utförande, det vet vi förstås inte än. Däremot har jag konstaterat att den driver bra i "terrängen", med den programvara som de kör med nu. Snö lite djupare än markfrigången och släpkärra efter hejdade inte bilen.
av karnaa
apersson850 skrev: mån 16 apr 2018, 08:18 Dessa två ingick i epitetet Classic.
karnaa skrev:Tack
Driver support paket
Klimatpaket med tidur
Det gjorde däremot inte den här, utan bara det lite enklare Teknikpaketet.
Teknikpaket Pro
Aktiv Xenon
Led Varselljus
Svart Läderklädsel
Navigering
Bluetooth & Handsfree
Keyless start
Adaptiv farthållare
Avståndsvarnare
Regnsensorer
Elhissar fram och bak
Elbaklucka
Start & Stop
VOC Kompatibel
WIFI Hotspot
Färddator
Iso Fix
Infällbart drag
Fetstilade ting hör hemma i Teknikpaket PRO, men takluckan fattas. Men navigering och parkeringssensor fram kan man ju lägga till vid sidan om ett paket. [nördvarning]Du "tar" Teknikpaket PRO på att ringen runt det centrala instrumentet framför ratten är kromad, inte svart. Ingen vid sina sinnens fulla bruk lägger till den delaljen bara för syns skull, utan den kom med PRO-paketet.[/nördvarning]

Jag köpte just en sån här för några månader sedan, till kära damen. Den bilen har dock inte navigering, och internetkartorna är rätt begränsade jämfört med RTI i min 2012:a. Lätt att lägga till, om man vill. Bilen ovan har redan navigering, så där är det irrelevant.
Backkameran saknar jag också, men den var ju tillval som monterades hos återförsäljaren på min bil också.
Den nyare är tungstyrd! Men jag har förstått att tillvalet progressiv servostyrning som jag har på min bil är rätt ovanligt.
Nivåreglering saknas också på den 2016 som jag köpte. Det diskvalificerar den som dragare av min rätt långa husvagn. Ja, visst går det, men den är en hiskelig nickedocka, jämfört med min bil som jag köpte med nivåreglering från början.

Men jämt över fungerar den bra. Huruvida fyrhjulsdriften av generation 5 kommer att rasa tidigare, med sitt förenklade utförande, det vet vi förstås inte än. Däremot har jag konstaterat att den driver bra i "terrängen", med den programvara som de kör med nu. Snö lite djupare än markfrigången och släpkärra efter hejdade inte bilen.
Du menar så här? Angående teknikpaket PRO?
Bilagor
CF3A04A1-6701-43F9-A86E-7E886E67E659.png
CF3A04A1-6701-43F9-A86E-7E886E67E659.png (521.12 KiB) Visad 3417 gånger
av karnaa
Har hittat en 2016 med följande spec.
Har förhandlat till delbar dragkrok.

Något jag saknar av betydelse?

Angående navigator.
Är det fria uppdateringar idag?
Har bara erfarenhet att de var hutlöst dyra en gång i tiden.

Begagnad Reg.nr NBK253 Chassinr 266599
Tillverkn. mån. 201603 1:a reg.datum 2016-05-30 Mätarst 41037 km
Volvo XC70 II D4 AWD Classic Summum
Rails, Elinfäll. backspeglar, Innerbacksp aut avbländn, Elman förarstol m minne, Låsbara hjulbultar, Framstolar m WHIPS-system, Krockgardin IC i takpanel, Larm - Volvo Guard, Tillsatsvärmare, Textilmattor i kupén, El-värmt baksäte, Klimatanläggning ECC, Insynsskydd i lastutr., Belysta make-up speglar, Skyddsgaller i stål, Regnsensor vindrutan, Sidokrockkuddar fram, 12V uttag fram/bak/bagage, Tidur för tillsatsvärmare, Isofixfästen ytterpl. bak, Elektr kontr AWD-system, Trygghetsbelysning, IDIS.Info.System, Nyckelavst. kr-kudde pass, Parkeringshjälp bak, Rattknappar för ljudanl., Krockkudde förar+passager, ABL- Aktiva Xenonljus, Dubbla synliga slutrör, Däcklagningsats med kompr, Elman. Parkeringsbroms, Elmanövrerad baklucka, Hill Descent Control, Aluminiumhjul Merac 18, Driver Alert System, Luftsymbol Krom, Start/Stop funktion, Panel Shimmer Graphite, Läderratt Silk Metal inl., Queue Assist (Automat), Pedestrian Detection, City Safety generation 2, Blank list runt sidorutor, Adaptiv farth m autobroms, Aktivt helljus, Trafikskylts information, Interiört stämningsljus, Luftkvalitetssystem CZIP, Keyless Drive-start/lås, Forward Collision Warning, Cyclist Detection, Audio HP Sensus Connect 7, Miljöklass EURO6, Digitalt Kombi instrument, Däcktryckskontroll iTPMS, Aluhjul Pan utgår Prodv41, El. barnsäkerhetslås, Parkeringshjälp fram/bak, VOC m fjärrstart parkvärm
Motor Växellåda Kaross Färg Inredning
Bilaga
Diesel 5cyl 181hk/133kW D5244T12 Automat AWTF-80 SD AWD
Täckt
Bright Silver Met 711

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]