Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fluppen
Brainded skrev:ja... en slump att vi hade samma märke och modell på däcken på våra bilar och att båda klarade undanmanövern utan att tappa greppet?

Jag har iaf börjat borra nu... blev tvungen att demontera hela dragkroken för att få loss kjolen :(

Sen satt balkarna så dumt till så svartlisten blir det nog inte till att sätta i, bara att lacka sensorerna mao.

mvh
Anders
KOnstigt att det gickså lätt för mig då..jag har inge drag...du menar att det är det som gör det ?
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag skulle montera på en saab, Matz på en Volvo...

Jag menar att det är det som gör det ;)

Sensorerna är på plats nu, i svarta listen dessutom men jag får inte tillbaka kjolen så länge jag har en skadad hand. Ska se om någon kan hjälpa mig med det.

mvh
Anders
av danneh
Har nu läst om era framgångar med montering i volvobilar.
Hade tänkt att installera Biltemas parkeringssensor i min egen V70N också.
Men jag provade med frugans Renault 5 först...blev ju inte helt fel..måste ju ha nån "skitbil" att prova på först tänkte jag. Inte för att det är en svår bil att parkera men nu ser det värre ut iallafall.

http://s221.photobucket.com/albums/dd14 ... aulten.jpg
Användarvisningsbild
av Brainy
Snyggt!

Vad tycker du om sensorernas funktionalitet då? duger dom?

Jag är lite orolig att minimiavståndet är i kortaste laget.

Saaben:
Bild

Sensorn längst till höger var bara inte riktigt intryckt på fotot, borrhålen är i samma höjd.

Tack för denna mycket inspirerande tråd fluppen

mvh
Anders
av danneh
Jag har inte hunnit testa med Renaulten ännu men det blir så säkert. Nästa projekt är att bygga en lite mindre baslåda till skrutten. Den vi har i nu är för stor för bagaget...fick bygga en ny hatthylla 6-7 cm ovanför originalet.

Är det någon som testat montera Biltemas park.sensorer på V70 med fast monterad dragkrok???
Jag har drag fast monterat men skulle vilja sätta dit sensorer där också. Men man vill ju vara säker på att det funkar innan. Iofs så kan man kanske sätta dem rätt brett isär från kroken så att den inte stör.

/Danne
Användarvisningsbild
av fluppen
Fan renulten ser grym ut med sensorena... hahah :lol:

Jag satte mina med längre avstånd än minimimåtten...hellre att det ser snyggt ut än att det är funktionellt 8)
av matzen10
Jag tycker att det blev fint, Brains! Speciellt med tanke på omständigheterna blev det bra! Jag får hjälp nästa vecka med mina och jag ska se till att få foton oxå. (har inte handlat digicam än....)
Sen kan vi ha chicken-race i R-läget och se om dom funkar! (R)

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av fluppen
matzen10 skrev: Sen kan vi ha chicken-race i R-läget och se om dom funkar! (R)

M V H
---> Matz
(R) :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 23

Fått hem däcken idag, nu ska bara n&ari[…]

löphjul multirem