Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sveina
DaltonSleeper skrev: tor 05 apr 2018, 18:33
Sveina skrev:Varför nöja dig med den lilla effektökningen när andras tuning kostar ungefär likadant och ger mycket mera bang for the bucks?
Förmodligen garantin samt att slippa huvudvärken med serviceuppdateringar
Till det priset så är det ju bättre att inte optimera alls tills bilen inte har garanti/motorskadeförsäkring då, och lägga pengarna på rejäl tuning då. Många av S60/V60 har ju inte det länger. Kan inte tänka mig någon som leverar så lite bang for the bucks som Polestar. Blir som et sportluftfilter till 10x priset. TCU uppdatering är ju rätt bra, men inte till den pengen. Säkert många som är "nöjda", men tror inte så många som haft rejäl tuning på bilen tar Polestar i stället. Nu är jag möjligen lite invalid i och med att jag inte är nöjd med någon bil under 500 hk...
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
Så kan det va, jag tycker dock det är asskönt att allt sker genom Volvo, uppdateringar etc, inget "tillbakaflash" som man fick göra när man körde BSR på förra bilen. Blir det krångel så gäller garantin och jag behöver inte försöka bevisa något. Sedan gör Polestar mer än bara effekt, mitt åbäke ändrade karaktär efter uppdateringen, lite wowkänsla. Kosingen är inte direkt något problem för min del, har kastat betydligt mycket mer på bilen som exempelvis Polestar chassisats, Polestar avgassystem samt några andra kosmetiska detaljer. Men jag förstår dig om man sitter i en snävare sits.
av whoppi
Jag hade BSR på min gamla S60 2.4T, gick bra som tusan när det lades in.
Sen hade man möjlighet att uppdatera mjukvaran via online på BSR, gjorde detta några gånger, efter ett tag hade man "hälften så mkt effekt/vrid kvar, det kändes åtminstone så" då hade BSR kommit på att man tagit ut mer vrid än vad delarna verkade klara. Jag påpekade detta för BSR och frågade om man kunde få tillbaks den mjukvaran som jag hade från början, men det gick inte för sig.
Så trimmet från BSR blev sådär...från att ha varit riktigt bra.
av HakanS
Jag har en V60 T6 Polestar med 329 hkr. Vill ge den lite ytterligare kraft och tryck. Hur gör jag det för vettiga pengar? Vad kan jag lägga över Polestar för 350-360 hkr och 530 Nm?
Användarvisningsbild
av fjohan82
HakanS skrev: lör 28 aug 2021, 16:46 Jag har en V60 T6 Polestar med 329 hkr. Vill ge den lite ytterligare kraft och tryck. Hur gör jag det för vettiga pengar? Vad kan jag lägga över Polestar för 350-360 hkr och 530 Nm?
Nu vet jag inte vad du har för årsmodell, men BSR är ett alternativ.
Användarvisningsbild
av MartinS
BSR har väl inget bättre att erbjuda?
av Henkan
Det där BSR-trimmer är för den 4-cylindriga T6. Den Polestar som ger 329hk är 6-cylindrig och då har inte BSR så mycket att ge utöver det, 335hk.
av Buckshot
HakanS skrev:Jag har en V60 T6 Polestar med 329 hkr. Vill ge den lite ytterligare kraft och tryck. Hur gör jag det för vettiga pengar? Vad kan jag lägga över Polestar för 350-360 hkr och 530 Nm?
För vettiga pengar vet jag inte men i fb gruppen "Volvo s60/v60 p3 modified" finns det flera som trimmar sina 6 cyl
Användarvisningsbild
av MartinS
fjohan82 skrev:
MartinS skrev: sön 29 aug 2021, 01:16 BSR har väl inget bättre att erbjuda?
Som kommer över Polestars 329 hk?
Jo... https://sv.bsr.se/trimsatser/t/3420/vol ... -b-4204-t9
Eftersom det handlar om mer än 329hk handlar det om den 6-cylindriga T6'an och där har inte BSR något som slår det han redan har (+25hk/40nm), BSR anger +28hk/39nm, alltså samesame..

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]