- ons 04 apr 2018, 23:02
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Micce1980 skrev:Tips är att hänga på fälgen så gott det går och sedan hålla fast fälgen med knäna och sedan har man två händer över till att flytta fälgen på plats så man får in skruvarna.Jag får väl öva när/om jag hittar några bra hjul att byta till, men jag tyckte 17"arna på förra bilen var i otympligaste laget. Du har en poäng med tvätten men det var fantastiskt skönt igår att bara lämna iväg bilen i 15 minuter :)
Sen på däckhotell får man inte möjligheten att tvätta, rengöra och vaxa upp de ordentligt, jo kanske men det lär kosta en del![]()
Tar en timme för mig att byta i maklig takt, då ska de ut från förrådet, rullas en 35 meter samt att de ska igenom två dörrar och en in i en hiss innan de är framme vid bilen. Sen får jag en fin möjlighet att själv inspektera däck, bromsar och annat.
Denna gång får rengöringen vänta tills vi ska flytta i sommar så slipper man en i och urlastning i alla fall-)
Annars så passade jag på att tanka upp däcken idag med samt tanka bränsle också, 9.52 kl/l känns som ett bra pris
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
V60 T6 AWD MY11 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=140436