NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tacar
har ett litet problem hur få ut lossad vattenpump , har hissat motor upp och ner lossat även inre kåpan , men det är för trångt någon som vet , måste man lossa hela motorn och hissa upp , nedåt verkar inte funka i alla fall v502007 ?
av Tacar
nja har ju lossat motorfästet , nedre , och även tagit bort drivaxel , men det verkar inte räcka , har inte rört vänstersidan utan bara tippat den lite med stöd under motorn , jag är väldigt konfunderad faktiskt
av Tacar
löst , demonterade vevaxeldrevet samt alla bultar till inre kåpan (märkte nogsamt upp inställningen för drevet som är lite rörligt ,ovala skruvhål , viktigt att tänka på ) inre kåpan går att tas isär över vevaxel , resterande när man tar bort vänster motorkudde och så hissar man upp höger sida tills motorn tippar , då kan man dra upp inre kåpan uppåt , samt ta bort vattenpump uppåt , kan tycka det är onödigt mycke mek för att byta pumpen

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, j[…]

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]

Inte idag men väl under den gångna helg[…]