Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
ok :P nja jobbet är redan gjort på vänster bak <_< tavk vare rost!! men hmm ok, tänkte ju skaffa dessa å spreja dem röda, tycker att 90+ har för många färger, men snyggare form..
Användarvisningsbild
av Pliind
Jocke S. skrev:
Sweeman skrev: Vanlig?[/quote

ja alltså färgkod man hittar på brukar på okq8.. eller gäller 214-3 där också?
Kan börja med att INTE rekomendera detta, utan att istället hålla sig till volvos egna färger (det blir väldiga nyansskillnader)...

OKQ8 har listor som omvandlar originalkoden till deras färgkoder.

Jag lack-lagade min kärra i sommar genom att snåla. Nu får man åka runt och skämmas p.g.a. fula fläckar av nyansskillnader... :oops:

En stor burk på volvo kostar 146:- och då får man valité...
ok 150kr var inte så farligt! hähä får jag väll göra killen på bildelar besviken å gå till volvo ändå istället för han som har beställt hem å allt nu hähä
Användarvisningsbild
av Nexus
Sweeman skrev:
Jocke S. skrev:
Kan börja med att INTE rekomendera detta, utan att istället hålla sig till volvos egna färger (det blir väldiga nyansskillnader)...

OKQ8 har listor som omvandlar originalkoden till deras färgkoder.

Jag lack-lagade min kärra i sommar genom att snåla. Nu får man åka runt och skämmas p.g.a. fula fläckar av nyansskillnader... :oops:

En stor burk på volvo kostar 146:- och då får man valité...
ok 150kr var inte så farligt! hähä får jag väll göra killen på bildelar besviken å gå till volvo ändå istället för han som har beställt hem å allt nu hähä
Varför göra honom besviken :?: Färg på volvo är inte bättre än på andra ställen. Jag köpte på volvo och den var nästan 1-2 nyanser mörkare :(
återfå exakt rätt färg är som att hitta en nål i en höstack :wink:
Användarvisningsbild
av igelkottar
Jag skulle bli vansinnig om man beställt hem saker som inte löses ut. :twisted: :twisted:
Användarvisningsbild
av Pliind
hähä men ska ta med mitt lock som täcker bogserringen och se om det matchar burken killen tog hem.. om den inte gör det så blir det tough luck ^^
av perhall
Sparkz skrev: Finns som tillbehör, passar alla med det gamla instrumentet.
Men så det till att inte köpa en voltmätare från en 82:a eller 83:a 760, för den har ett helt annat instrument. Känns igen på:
- ej bakifrånbelyst
- varvräknaren till vänster om hastighetsmätaren
- varvräknaren r/mx100 istf r/mx1000

PH
Användarvisningsbild
av Pliind
ny fråga haha!

hur får man av antennfästet där bak? verkar som att någon ligist har brutit av den..
Stefans 968

I detta fallet är det faktiskt solenoiden som[…]

Volvo car UX

Det skickas ju ut i batcher och det är ju int[…]

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]