Moderator: Moderatorer

SBergdahl skrev:Bra tips. Blev en liten beställning. Gjorde slut på sista alkaliska avfettningen häromdagen så det passade bra.
:-)-) Ska få iväg min ikväll tänkte jag..
Byte nivomat dämparna i bak, det gjorde en enorm skillnad och då tyckte jag inte den såg så trött ut innan även efter att ha ståt i två dagar men nu ser den kanon pigg ut. Den ene som läckte va inte mer än 20-30kg lyft kraft kvar.
Sommardäcken åkte på samtidigt och lite vaccum slangar i motorutrymmet blev utbyta mot nya fina slangar som inte blir till pulver när man tar i dom.
Ska bli intressant och känna hur den beter sig på vägen till jobbet i kväll.
Beställt hem lackskydd till V90n. Tershine Magnify blir det! För kontinuerligt underhåll så tog jag med en flaska Refract också (på inrådan av Tobbe himself). Lite dyrare än Apex som är en quick detailer men Refracten "boostar" skyddet lite samtidigt som det ger en bra gloss. Ska bli sjukt intressant!
Som så många andra i helgen.... en rejäl tvätt och byte till sommardäck...
.... men textilmattorna får vänta ett tag tills all grus är uppsopad. (Fick nya mattor på garanti då reflexkanten på de gamla (Volvo Orginal Sportmattor) "flagnade" bort.
grillchips skrev:Beställt hem lackskydd till V90n. Tershine Magnify blir det! För kontinuerligt underhåll så tog jag med en flaska Refract också (på inrådan av Tobbe himself). Lite dyrare än Apex som är en quick detailer men Refracten "boostar" skyddet lite samtidigt som det ger en bra gloss. Ska bli sjukt intressant!
Det är den enda av hans produkter jag inte har testat men är rätt övertygad
om att du blir skinande nöjd!
Gloss gloss gloss! :)
BerraXC skrev: Det är den enda av hans produkter jag inte har testat men är rätt övertygad
Inte hört någon som är missnöjd med hans prylar, så jag är taggad till tusen! Nu ska man bara hitta tiden till att lägga på det också... :lol:
grillchips skrev:
BerraXC skrev: Det är den enda av hans produkter jag inte har testat men är rätt övertygad
Inte hört någon som är missnöjd med hans prylar, så jag är taggad till tusen! Nu ska man bara hitta tiden till att lägga på det också... :lol:
Vill gärna se lite bilder samt höra hur den är/var att lägga på!
Det är nog lite mer jobb än med typ refract men skall väl vara lätt gämfört
med andra tillverkares produkter!
Lyck till!
  • 1
  • 910
  • 911
  • 912
  • 913
  • 914
  • 1912

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]