Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Psyko skrev:Be verkstan kolla fästet som givaren fram sitter i. Har varit med om en bil där fästet vikt sig men när man bara tittar på det felande fästet ser man inte att det är fel, man behöver jämföra med en annan bil som allt är rätt på för att se felet.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Tack för tipset! Efter alla de här turerna skulle det inte förvåna mig om ingen har kollat lägesgivarna över huvud taget... utan trodde att ”nån annan” gjort det. Inte kul att vara kund/försäkringstagare i dessa lägen...
Psyko skrev:Be verkstan kolla fästet som givaren fram sitter i. Har varit med om en bil där fästet vikt sig men när man bara tittar på det felande fästet ser man inte att det är fel, man behöver jämföra med en annan bil som allt är rätt på för att se felet.

Bedömer du det som sannolikt att en avåkning med fronten upp i snödriva, med massivt tryck underifrån, skulle ha kunnat orsaka ett sånt fel? Trodde inte mina öron, men skadeverkstaden antydde att felet kunde ha funnits där redan före incidenten.

Som sagt, man står sig ganska slätt med sitt sunda förnuft..
AnnaCT skrev:

Bedömer du det som sannolikt att en avåkning med fronten upp i snödriva, med massivt tryck underifrån, skulle ha kunnat orsaka ett sånt fel? Trodde inte mina öron, men skadeverkstaden antydde att felet kunde ha funnits där redan före incidenten.

Som sagt, man står sig ganska slätt med sitt sunda förnuft..
Absolut sannolikt skulle jag säga. Den bilen jag refererar till hade gjort en enklare avåkning och sjunkit ner i jord. Då hade fästet till nivågivaren böjt sig och det var omöjligt att avgöra om det fästet var böjt eller inte om man inte jämförde med en annan bil. Fästet såg ut som att det skulle vara böjt på det sättet fast det var fel

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]