Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
Har ett takräcke (aldrig använt) som jag fick levererat till min V90CC 2018 för ett par månader sedan. Utifall jag tvingas köra hyrbil en vecka; vilka Volvomodeller passar mina lastbågar till? Är det samma på alla 90-bilar? Passar det till 60-serien?
Tror det beror lte på vilken sort du har.
Det är ju inte bara spåren på bilen som skall passa utan även bredden om det är bågar med fast bredd. Är det justerbar bredd så handlar det ju främst om spåren i bilen.
Slå upp just den artikeln du har på exempelvis Bilias sida och se vad det står där.
Du kan också testa Thule och se vilka delar som passar till vilka olika modeller.
dfa skrev:Jag har originalräcken till V90. Kommer ihåg att jag reagerade på att det stod att de även passade på XC90 när jag packade upp dem. Kollade i manualen där det står hur man skall montera dem på XC90 samt V90 så det verkar stämma. Se denna länk.
https://accessories.volvocars.com/Guide ... 439386.pdf
Är det inte så att man kan byta fästena på wingbaren till olika "fötter", så själva räcket används till alla bilar, och man bara skiftar själva hållaren?
av dfa
Ilduce77 skrev:
dfa skrev:Jag har originalräcken till V90. Kommer ihåg att jag reagerade på att det stod att de även passade på XC90 när jag packade upp dem. Kollade i manualen där det står hur man skall montera dem på XC90 samt V90 så det verkar stämma. Se denna länk.
https://accessories.volvocars.com/Guide ... 439386.pdf
Är det inte så att man kan byta fästena på wingbaren till olika "fötter", så själva räcket används till alla bilar, och man bara skiftar själva hållaren?
Nej, det är inget extra med. Har även kört en låne XC90 med takräcken som såg exakt likadana ut som mina.
Integrerade rails.
740 som krånglar

231 så är det något fel på […]

Åtdragning vattenpump B230E

Enligt Haynes ska vattenpumpens skruvar dras med 2[…]

Automatlådan fast i "P"

På med tändning, av med fläkten, l[…]

TjugoFJan Bakbok fixar biffen? Skickat fr&arin[…]